اخبار بیت کویناخبار تحلیلیتحلیل بازار

آیا بیت کوین می‌تواند با پایین آمدن سهام قیمت را در ۲۴ هزار دلار نگه دارد؟

هم‌زمان با کاهش ارزش سهام ایالات متحده، بیت کوین در ۲۲ فوریه به پایین‌ترین حد پنج روزه خود رسید.

با کاهش قیمت بیت کوین و رسیدن به ۲۳ هزار دلار، نمی‌توانیم به اندازه قبل از بیت کوین در بازه‌های زمانی کوتاه انتظار روند صعودی داشته باشیم.

چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD
چارت کندل یک ساعته جفت ارز BTC/USD – منبع: TradingView

یک تحلیلگر بازار بیت کوین: منتظر قیمت پایین‌تر باشید

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView قیمت ۲۳۸۷۱ دلار را برای بیت کوین به ثبت رساندند، در حالی که معاملات آتی شاخص اس اند پی ۵۰۰ در آستانه افتتاح وال استریت به زیر ۴۰۰۰ رسید.

گاوهای بیت کوین پس از تعطیلات آخر هفته ایالات متحده، جایگاه خود را از دست داده بودند، که به ضعف در بازار سهام و تلاش ناموفق برای بازگرداندن قیمت ۲۵ هزار دلار به عنوان سطح حمایتی منجر شد.

با این حال نظر میشائل ون د پوپ، که امیدوار بود این اصلاح قیمت کوتاه مدت باشد، این بود که اکنون زمان منتظر ماندن و رصد بازار است.

«هم‌زمان با بازار، شاخص‌های بازار سرمایه در ایالات متحده نیز در این مرحله اصلاح قیمت را تجربه می‌کنند. و این یعنی یک فرصت مناسب!»

تصور می‌کنم قیمت بیت کوین باید کمی پایین‌تر بیاید تا برای یک پوزیشن لانگ (سود کردن از طریق فروش مجدد ارز خریداری شده) آماده شویم.»

میشائل ون د پوپ پیش از این پیش‌بینی کرده بود که قیمت جفت ارز BTC/USD، قبل از این اصلاح قیمت، تا ۴۰ هزار دلار می‌رود، و این موضوع می‌تواند قیمت را تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

دیلان لیکلر، تحلیلگر ارشد در UTXO، هشدار داد که بحران سهام و اوراق قرضه ایالات متحده همچنان ادامه دارد.

در بخشی از یک رشته توییت آمده است: «در ماه گذشته، اوراق قرضه به عنوان زنگ خطری برای تغییر روند قیمت عمل کرد، که طی آن، ارزش سهام نسبت به اوراق قرضه قبل از بحران اقتصادی جهانی و تحت تأثیر حباب تورم در سال ۲۰۲۱، در گرانترین حالت خود قرار گرفت.»

با این وجود، در جای دیگری اشاره شد که ارتباط روند قیمت بیت کوین با سهام در پایین‌ترین حد خود از اواخر سال ۲۰۲۱ بوده است، اما همچنان روند مثبتی دارد.

دیلان لیکلر افزود: «من مشتاقم که ببینم بیت کوین در بازه ریسک بعدی در بازارهای مالی سنتی چگونه معامله می‌شود.»

نمودار توصیفی دارایی کلان در مقایسه با بیت کوین
نمودار توصیفی دارایی کلان در مقایسه با بیت کوین – منبع: حساب توییتر Dylan LeClair

دیوار خرید بایننس پر می‌شود

در بازار بیت‌کوین، همچنان توجه‌ها به دیوار خرید بود که در روزهای اخیر توانسته بود با جابجایی خود در اطراف دفتر سفارشات بایننس، قیمت لحظه‌ای را جابه‌جا کند.

با حذف سطح حمایتی از دفتر سفارشات، Material Indicators در اظهار نظری اضافه کرد که کاهش قیمت جفت ارز BTC/USD تا ۲۱۵۰۰ دلار اتفاق مثبتی به حساب می‌آید.

در پست دیگری آمده است: «حجم سفارشات دیوار خرید پر شده است. منتظریم که حرکت نقدینگی در دفتر سفارشات متوقف شود تا تحلیل و بررسی را شروع کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا