اخبار بین الملل

بورس لندن ETN کریپتو را در ۲۸ می راه‌اندازی می‌کند

راه‌اندازی اسکناس‌های مبادله ارز دیجیتال (ETN) برای ردیابی بیتکوین و اتر


بورس اوراق بهادار لندن (LSE) اسکناس‌های مبادله ارز دیجیتال (ETN) را برای ردیابی عملکرد بیتکوین (BTC) و اتر (ETH) در ۲۸ می راه‌اندازی خواهد کرد.

بر اساس اطلاعیه‌ای در ۲۵ مارس، درخواست‌ها برای ETN‌های رمزنگاری شده می‌توانند تا ۸ آوریل ارسال شوند، و وجوهی که ثبت شدند در ماه آینده مشروط به تأیید اداره رفتار مالی کشور (FCA) فهرست می‌شوند. علاوه بر این، ناشران باید پیش نویس دفترچه را به‌همراه نامه‌ای ارسال کنند که در آن توضیح دهد چرا الزامات ETN را تا تاریخ ۱۵ آوریل برآورده می‌کنند.

علیرغم سود قابل توجه سرمایه‌گذاران، ETNها فقط برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای مطابق با ممنوعیت FCA بریتانیا در مورد فروش مشتقات رمزنگاری و ETN ها که در ژانویه ۲۰۲۱ تصویب شد، در دسترس خواهند بود. ETNها برای تایید نیاز به این دارند که پشتوانه فیزیکی داشته باشند، ارزش ذاتی داشته باشند و فقط بتوانند به بیت کوین یا اتر منتقل شوند. دارایی‌های اساسی باید توسط یک متولی دارای مجوز مبارزه با پولشویی در بریتانیا، اتحادیه اروپا یا ایالات متحده نگهداری شود.

صادرکنندگان می‌توانند حداکثر سه خط ارز مختلف را برای ETN ارسال کنند. این اقدام پس از تصویب کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در مورد صندوق های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین در ژانویه انجام می‌شود، اگرچه فاقد مؤلفه سرمایه‌گذاران خرد است. FCA در برنامه دو ساله خود، تشدید اقدامات خود در برابر سوءاستفاده از بازار کریپتو را یکی از اهداف خود ذکر کرده است. تنظیم‌کننده سیستم‌های نظارت و مداخله را برای پوشش سوءاستفاده و یکپارچگی بازار بهبود می‌بخشد. اکتبر گذشته، FCA قوانین جدیدی را برای بازاریابی مرتبط با کریپتو اجرا کرد و قول «اقدام قوی» در برابر نقض‌های احتمالی را داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا