اخبار بیت کویناخبار بین الملل

شکایت مشتریان ماشین‌های استخراج بیت‌کوین از شرکت Compass Mining

پس از اینکه شرکت Compass Mining روابط خود را با شرکت میزبان روسی بیت ریور (Bit River) قطع کرد و نتوانست ماشین‌های بیت‌کوین مشتریان را بازگرداند و دلیل آن را تحریم غیرقابل اجرای ایالات متحده عنوان کرد، مشتریان از Compass Mining به اتهام کلاهبرداری به مبلغ بیش از ۲ میلیون دلار شکایت کردند.

طبق سند دادگاه ارائه شده در هفدهم ژانویه، Compass Mining در آوریل ۲۰۲۲ اطلاعیه‌ای صادر کرد مبنی بر اینکه «روابط و معاملات خود با بیت ریور» را به دلیل تحریم‌های اعمال شده توسط فرمان اجرایی ۱۴۰۲۴ خاتمه داده است.

گفته می‌شود که شرکت Compass برای بازگرداندن یا حتی بازیابی دارایی‌هایی که مشتریانش به این شرکت در تأسیسات بیت ریور در روسیه سپرده‌اند، «پیشنهادی» ارائه نکرده است.

با این حال، گفته شده بود که خبر مربوط به بازگشت ماشین‌های معدنی ناقض دستور اجرایی ۱۴۰۲۴ است که مانع معامله با نهادهای تحریم‌شده هستند، «دروغ» است.

در سند دادگاه اشاره شده است که شرکت Compass تعهد و حق قانونی این را دارد که ماینرهای مشتریان خود را برگرداند. نمایندگان این شرکت با خصومت به نگرانی‌های مشتریانشان رسیدگی کردند و اعلام کردند که نمی‌توانند هرگونه معامله تجاری با بیت ریور را پیش ببرند یا حتی تسهیل کنند.

زمانی که مشتریان راهی جز تماس با بیت ریور نداشتند، ظاهراً شرکت روسی آنها را به شرکت Compass ارجاع داده است. نمایندگان بیت ریور به کسانی که تماس گرفتند اینگونه پاسخ دادند:

«از نظر حقوقی، قرارداد بیت ریور با Compass بوده و تمام تجهیزات متعلق به این شرکت است. بنابراین باید تمام سوالات خود را مستقیماً با این شرکت مطرح کنید.»

سند دادگاه مشخص کرد که Compass باید این موضوع را با بیت ریور مطرح می‌کرد که آنها «تنها یک واسطه بوده‌اند» و شاکیان خریدار و مالک ماشین‌ها هستند.

هدف از مشارکت با Bit River در ابتدا این بود که مشتریان Compass بتوانند ماشین‌های خود را در تاسیسات Bit River نگهداری کنند تا از امکانات استخراج ارز دیجیتال در سطح سازمانی و تولید کمتر کرین با هزینه کم استفاده کنند. همچنین مشخص شد که وعده شرکت Compass در مورد میزان کار مفید ۹۵ درصدی ماشین‌هایش نادرست است و در واقع این عدد نزدیک به ۵۰ تا ۶۰ درصد است. در برخی موارد، مشخص شده که ماینرها برای هفته‌ها یا ماه‌ها در یک زمان اصلاً آنلاین نبوده‌اند.

در ژوئیه ۲۰۲۲، شرکت Compass اولین شرکت ماینینگ بود که در بحبوحه زمستان جاری ارزهای دیجیتال، برنامه خود در جهت تعدیل نیرو را اعلام کرد. این شرکت ۱۵ درصد از کارمندان خود را اخراج کرد و مدیران ارشد و کارکنانش به کاهش شدید حقوق خود رضایت دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا