اخبار بیت کویناخبار تحلیلیخبر فوری

بالا رفتن ارزش بازار کریپتو با وجود سنگ‌اندازی‌های SEC

ارزش بازار جهانی کریپتو به ۱/۱۶۴ تریلیون دلار رسید

 

شکایت‌های متوالی کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) با هدف قرار دادن صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال، بایننس و کوین بیس، موجی از شوک را در صنعت کریپتو ایجاد کرد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران از ترس پیامدهای احتمالی، به سرعت دارایی‌های خود را از صرافی‌ها خارج کردند که منجر به خروجی‌های قابل توجهی شد و باعث کاهش چشمگیر ارزش بازار ارزهای دیجیتال شد.

با این حال، تنها یک روز بعد، در هفتم ژوئن، بازار جهانی کریپتو واکنش چشمگیری نشان داد و بر اساس داده‌های سایت CoinGecko، چیزی حدود ۳۰ میلیارد دلار یا /۹۸ درصد در ۲۴ ساعت گذشته بازیابی شد.

نمودار ارزش بازار ارزهای دیجیتال جهانی در ۲۴ ساعت گذشته
نمودار ارزش بازار ارزهای دیجیتال جهانی در ۲۴ ساعت گذشته – منبع: CoinGecko

در زمان انتشار این خبر، ارزش بازار جهانی کریپتو به ۱/۱۶۴ تریلیون دلار رسید که نسبت به ۱/۱۳۳ تریلیون دلار در روز گذشته افزایش داشت. این محاسبات بر اساس ردیابی ۱۰۰۰۶ ارز دیجیتال توسط CoinGecko صورت گرفته که در ۷۵۱ صرافی دارایی دیجیتال ردیابی شده‌اند.

از زمان اولین شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه بایننس در پنجم ژوئن، که بلافاصله باعث خروج صدها میلیون دلار شد، ارزش بازار جهانی ارز دیجیتال دامنه نوسانی از ۱/۱۳۲ تریلیون دلار تا ۱/۱۸۰ تریلیون دلار را تجربه کرد.

بیت کوین پیشتاز بازار کریپتو در بهبود قیمت

همانطور که انتظار می‌رفت، افزایش مجدد قیمت کریپتو توسط ارز دیجیتال پیشرو، بیت کوین (BTC) انجام شد که در ۲۴ ساعت گذشته نزدیک به ۵ درصد افزایش یافت. در زمان انتشار این خبر، بیت کوین با قیمت ۲۶۷۷۱ دلار معامله می‌شد.

چارت قیمت ۱ روزه بیت کوین
چارت قیمت ۱ روزه بیت کوین – منبع: Finbold

به گفته مایکل ون د پوپ، کارشناس برجسته ارزهای دیجیتالی، بیت کوین باید بالای ۲۶۱۰۰ دلار بماند تا از روند نزولی جلوگیری شود. او افزود، در غیر این صورت، کاهش قیمت بیت کوین به زیر این آستانه قیمت، منجر به از دست دادن میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای (MA) در ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال نیز خواهد شد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین
تحلیل تکنیکال بیت کوین – منبع: Michaël van de Poppe

در همین حال، سایر رمزارزهایی که در بحبوحه بازگشت گسترده بازار شاهد جهش قیمت قابل توجهی بودند شامل اتریوم (ETH)، ریپل (XRP) و دوج کوین (DOGE) هستند که به ترتیب ۳/۲٪، ۶٪ و ۲/۸٪ افزایش یافتند.

جالب‌تر از آن ترا کلاسیک (LUNC) بود که شاهد بازدهی دو رقمی بیش از ۱۲ درصد در روز بود و تقریباً ۵۷ میلیون دلار به ارزش بازار خود اضافه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا