اخبار صرافی هااخبار قانون‌گذاریخبر فوری

سقوط ۹ درصدی بایننس کوین در پی شکایت SEC از صرافی بایننس

ریزش بازار ارزهای دیجیتالی با اعلام شکایت SEC از صرافی بایننس


کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده از صرافی بایننس و مدیرعامل آن به دلیل نقض ادعایی اوراق بهادار شکایت کرد و در پی آن، آلتکوین‌های بازار ارزهای دیجیتالی از جمله بایننس کوین افت قیمت را تجربه کردند.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ادعا می‌کند که صرافی بایننس و چنگ پنگ ژائو میلیاردها دلار ثروت اندوختند، در حالی که دارایی‌های سرمایه‌گذاران در معرض خطر جدی قرار گرفت.

همانطور که برای اولین بار توسط بلومبرگ گزارش شد، این غول دارایی دیجیتال و مدیرعامل آن چنگ پنگ ژائو، که موسس و سهامدار صرافی بایننس است، به نقض قوانین اوراق بهادار ایالات متحده متهم شده‌اند.

توکن بومی بایننس، بایننس کوین (BNB) در پی انتشار این خبر حدود ۹ درصد افت قیمت داشت و به قیمت ۲۷۷/۳۶ دلار نزول کرد.

افت قیمت بایننس کوین (BNB) در پی انتشار خبر شکایت SEC علیه صرافی بایننس
افت قیمت بایننس کوین (BNB) در پی انتشار خبر شکایت SEC علیه صرافی بایننس – منبع: coingecko.com

خبر شکایت SEC از صرافی بایننس، به بایننس کوین محدود نمی‌شود. بازار رمزارزها با اعلام شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده دچار ریزش شد.

بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) هر دو در حدود ۵ درصد ریزش کردند و در زمان انتشار این خبر، این دو رمزارز به ترتیب با قیمت ۲۵۷۴۴ دلار و ۱۸۰۷ دلار معامله می‌شوند.

در میان رمزارزهای بازار، سولانا (SOL) و دوج کوین (DOGE) افت قیمت بیشتری را تجربه کردند. سولانا با ۱۰/۳ درصد افت قیمت، در زمان انتشار این خبر با قیمت ۱۹/۹۱ دلار معامله می‌شود. قیمت میم کوین محبوب بازار نیز با ۸/۹ درصد کاهش، با قیمت ۰/۰۶۶۱ دلار معامله می‌شود.

بر اساس اسناد منتشرشده از سوی دادگاه در روز دوشنبه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار در ۱۳ مورد صرافی بایننس و مدیرعامل این صرافی را متهم به سوءاستفاده از سرمایه‌گذاری مشتریان این صرافی کرده است.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار افزود که صرافی بایننس با اعلام کنترل ساختگی که در واقعیت آن را نادیده می‌گرفت، تلاش کرد تا از قوانین اوراق بهادار ایالات متحده فرار کند تا سرمایه‌گذاران بزرگ آمریکایی را وادار به استفاده از این پلتفرم کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا