اخبار بیت کویناخبار بین الملل

السالوادور سهام بیت کوین (BTC) خود را نمی‌فروشد

السالوادور به هیچ عنوان بیتکوین‌های خود را نمی‌فروشد.

 

السالوادور به رهبری رئیس جمهور نایب بوکله، در سپتامبر ۲۰۲۱ وارد بازار بیت کوین شد و در ابتدا ۷۰۰ بیتکوین به دست آورد. السالوادور، علیرغم شک و تردیدها، به طور مداوم دارایی‌های خود را افزایش داد و تا ژانویه ۲۰۲۴ به ۲۷۹۸ بیتکوین رسید.

با متوسط هزینه خرید ۴۲۴۴۰ دلار به ازای هر بیتکوین، ارزش فعلی بازار ۶۱ هزار دلاری حاکی از آن است که سود ۴۰ میلیون دلاری چندان دور نیست. رئیس جمهور بوکله بر پتانسیل سود بیش از ۴۰ درصدی به ویژه از طریق برنامه شهروندی تأکید کرد، اما در ۲۸ فوریه اذعان داشت که هیچ برنامه‌ای برای فروش ذخایر بیتکوین ندارد.

استراتژی بلندمدت شرکت مایکرو استراتژی (MicroStrategy)

مایکرو استراتژی، تحت رهبری مایکل سیلور، استراتژی مشابهی را برای بیتکوین در نظر گرفت و مجموعه‌ای از ۱۹۳ هزار بیتکوین به ارزش بیش از ۱۱/۷ میلیارد دلار را جمع‌آوری کرد. خرید استراتژیک این شرکت به مبلغ ۶/۰۹ میلیارد دلار منجر به سود قابل توجهی در حدود ۵/۷ میلیارد دلار شد. 

لازم به ذکر است که السالوادور و مایکرو استراتژی هر دو تعهد دارند که دارایی بیتکوین خود را به فروش نرسانند، حتی با توجه به اینکه قیمت این ارز دیجیتال به بالاترین حد خود رسیده است. این امر بر رویکرد بلندمدت مشترک برای حفظ دارایی‌های بیتکوین علیرغم نوسانات بازار تاکید می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا