اخبار بیت کوین

مایکل سیلور قصد دارد سهام شرکت مایکرواستراتژی را برای خرید بیتکوین بفروشد

مایکل سیلور سهام شرکت مایکرواستراتژی را برای خرید بیتکوین می‌فروشد.


مایکل سیلور، رئیس هیئت مدیره شرکت نرم‌افزاری مایکرواستراتژی مستقر در ایالات متحده، درخواستی به کمیسیون بورس اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال کرد و در این درخواست به آنها اعلام کرد که قصد دارد سهام شرکت خود را به ارزش ۲۱۶ میلیون دلار بفروشد. 

مایکل سیلور قصد دارد تا جایزه سهام ۳۱۰ هزار دلاری خود را به فروش بگذارد. این سهام در سال ۲۰۱۴ به او اعطا شده بود و در ماه آوریل منقضی می‌شود. در طی اعلام پلن درآمدی سهذماهه سوم شرکت مایکرواستراتژی در سال ۲۰۲۳، سیلور برنامه خود را برای فروش حداکثر ۵۰۰۰ سهم در هر روز معاملاتی طی چهار ماه آینده، مشروط به شرط حداقل قیمت، اعلام کرد.

این وضعیت برای اولین بار در بایگانی 10-Q ذکر شد، که بیان می‌کرد که او می‌تواند تا ۲۶ آوریل تا ۴۰۰هزار سهام دارای مالکیت را بفروشد. سیلور خاطرنشان کرد: «استفاده از این گزینه به من این امکان را می‌دهد که به تعهدات شخصی خود عمل کنم و بیتکوین بیشتری برای حساب شخصی خودم خریداری کنم.» 

شرکت مایکرواستراتژی پس از آخرین خرید بیتکوین خود در دسامبر، اکنون با تقریباً ۱۸۹هزار بیتکوین بزرگترین سرمایه‌گذار بیت کوین شرکتی به‌شمار می‌رود. این شرکت در حال حاضر حدود ۸/۵ میلیارد دلار بیتکوین با قیمت‌های فعلی در اختیار دارد.

از طرفی افزایش ۱۶۰ درصدی بیتکوین در طی سال ۲۰۲۳ باعث شد که سهام شرکت مایکرواستراتژی یک روند صعودی طی کند. البته ناگفته نماند که این شرکت با رکود عمومی در سهام متمرکز بر کریپتو در جلسه معاملاتی دوم ژانویه مخالفت کرد و ارزش آن 8.5 درصد افزایش یافت.

در این میان همه به دنبال تایید SEC هستند و انتظار می‌رود که این کمیسیون حداقل یک ETF بیتکوین را در روزهای آینده تصویب کند. اگر این اتفاق بیفتد، سرمایه‌گذاران فردی و نهادی به سمت بیتکوین هجوم می‌آورند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا