اخبار بلاک‌چین

۴۵ درصد کلاهبرداری‌های رمزارزی روی بلاکچین ترون رخ می‌دهد

بلاکچین ترون به عنوان گزینه اصلی برای کلاهبرداری‌های رمزنگاری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

روند اخیر در فعالیت‌های غیرقانونی رمزنگاری، نشان می‌دهد که بلاکچین ترون سهم بالایی در کلاهبرداری‌های کریپتویی دارد. بر اساس آخرین داده‌های ارائه شده توسط پلتفرم TRM Labs، حجم فعالیت‌ها و کلاهبرداری‌های رمزارزی غیرقانونی در سال ۲۰۲۳ به یک سوم کاهش یافته و به ۳۴.۸ میلیارد دلار رسیده است. با وجود این کاهش، بلاکچین ترون همچنان میزبان ۴۵٪ از کلاهبرداری‌های رمزنگاری بوده و عملکرد قابل توجهی را به نمایش گذاشته است.

روندهای معاملات غیرقانونی وابسته به کریپتو 

گزارش جدیدی که توسط تیم اطلاعات بلاکچین TRM آماده شده است نشان‌دهنده فراوانی  فعالیت‌های غیرقانونی در این بازار است. مجرمان، با وجود کاهش ۹ درصدی در کلاهبرداری‌های رمزارزی غیرقانونی به صورت سالانه، بیش از ۳۴ میلیارد دلار از رمزارزهای مختلف در دوره ۲۰۲۲-۲۰۲۳ به دست آوردند. این ارقام نشان می‌دهند که کلاهبرداری رمزارزی همچنان یک تهدید جدی به شمار می‌رود.

در این گزارش همچنین به این اشاره شده است که تقریباً نیمی از حجم فعالیت‌های غیرقانونی در دنیای رمزارزها بر روی بلاکچین ترون اتفاق افتاده است. پس از اتریوم و بیت کوین، ترون به پلتفرم مورد علاقه مجرمان تبدیل شده است.

در گزارش‌ها مشاهده شده است که استیبل کوین تتر (USDT) بیشترین حجم غیرقانونی را در سال گذشته داشته است. این گزارش بیان می‌کند که حدود ۱/۶۳٪ از فعالیت‌های غیرقانونی شناسایی شده توسط TRM مربوط به تتر و در بستر بلاکچین ترون ثبت شده است.

محبوبیت بلاکچین ترون به عنوان یک عامل کلیدی

بر اساس گفته‌های آنجلا آنگ، مشاور ارشد سیاست‌گذاری در TRM، محبوبیت ترون می‌تواند به هزینه‌های پایین تراکنش و سرعت آن مرتبط باشد. آنگ تأکید می‌کند که این وضعیت، به انجام فعالیت‌های پولشویی کمک می‌کند .

با این حال، این روندها نشانه‌ای روشن برای دنیای رمزارزها هستند که ترون و پلتفرم‌های مشابه ممکن است مشمول مقررات سختگیرانه‌تری از سوی نهادهای نظارتی شوند.

میزان خسارت

با وجود خسارت‌های قابل توجه در بلاکچین ترون، کاهش قابل توجهی در جرائم رمزنگاری مشاهده شده است. حجم منابع غیرقانونی که در سال گذشته ۴۹/۵ میلیارد دلار ثبت شده بود، کاهش چشمگیر ۳۰ درصدی را نشان می‌دهد.

یکی از عوامل اصلی این کاهش، کاهش ارزش دارایی‌های کریپتو مرتبط با نهادهای تحت تحریم بود. این ارزش که در سال ۲۰۲۲، ۲۵/۴ میلیارد دلار بود، با کاهش ۳۰ درصدی به ۱۶/۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسید.

نمودار حجم کریپتو مرتبط با دارایی‌های تحریم‌شده
نمودار حجم کریپتو مرتبط با دارایی‌های تحریم‌شده – منبع: TRM Labs

علاوه بر این، حملات و سوءاستفاده‌های کریپتویی نیز به طور چشمگیری کاهش یافته است. در حالی که در سال ۲۰۲۲ خسارت ناشی از کلاهبرداری‌های رمزارزی به ۳/۷ میلیارد دلار می‌رسید، این رقم در سال ۲۰۲۳ با کاهش ۵۰درصدی به ۱/۸ میلیارد دلار رسید. به طور متوسط، میزان ریسک در هر رویداد هک نیز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. در سال ۲۰۲۳، این میزان به ۱۰ میلیون دلار رسید، در حالی که در سال ۲۰۲۲ به ۲۱ میلیون دلار بود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که کاهش این آمار به دلیل افزایش هوشیاری توسط کسب و کارها، آگاهی عمومی از کلاهبرداری، و همچنین عوامل کاملاً تصادفی بوده است. کاهش جرائم رمزنگاری توسعه‌ای امیدوارکننده برای صنعت است تا بر پایه‌هایی قابل اعتماد و محکم‌تر بنا شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا