اخبار بین الملل

بازگشت سام آلتمن به OpenAI؛ مایکروسافت چه برنامه‌ای دارد؟

بازگشت سام آلتمن به شرکت OpenAI در سمت مدیرعامل شرکت

 

با بازگشت سام آلتمن به شرکت هوش مصنوعی OpenAI، مایکروسافت به دنبال تغییرات مدیریتی در این شرکت است.

این هفته تغییرات زیادی در OpenAI اتفاق افتاد که برجسته‌ترین آن بازگشت سام التمن بود. این اتفاق تنها چند روز پس از اعلام خبر سرمایه گذار OpenAI، ساتیا نادلا رخ داد. ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت، رهبری تیم تحقیقاتی هوش مصنوعی شرکتش خود را به دست سام آلتمن سپرد.

سام آلتمن به OpenAI بازگشت

شرکت هوش مصنوعی OpenAI طی یک خبر اعلام کرد که در حال بررسی یک توافق اصولی برای بازگشت سام آلتمن است.

در این میان، یک هیئت مدیره اولیه جدید با حضور برت تیلور به عنوان رئیس، با همراهی لری سامرز و آدام دی آنجلو تشکیل شد. از طرفی، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، نیز بعد از برکناری سام آلتمن اعلام کرد که آماده پیوستن مجدد سام به OpenAI هست. 

البته، در این میان، آلتمن نیز عشق و علاقه خود را به سازمان ابراز کرد. سام آلتمن عنوان کرد که تمام اقدامات اخیر تنها در جهت حفظ تیم و ماموریت آن بوده است. او بعد بعد از اینکه در عصر یکشنبه اعلام کرد که آمادگی پیوستن به مایکروسافت را دارد، طی یک بیانیه‌ای گفت که این بهترین مسیر برای خود او و تیم همراه است.

وی همچنین اشتیاق خود نسبت به هیئت مدیره جدید و حمایت ساتیا نادلا را ابراز کرد. او مشتاقانه منتظر است تا مشارکت قوی بین شرکت OpenAI و مایکروسافت شکل بگیرد. در این میان گرگ براکمن نیز بازگشت سام به صحنه شرکت OpenAI را تایید کرد.

تغییرات مدیریتی در OpenAI

مایکروسافت با سرمایه‌گذاری منحصر به فرد ۱۳ میلیارد دلاری خود در OpenAI قصد دارد تغییرات مدیریتی در هیئت مدیره شرکت OpenAI ایجاد کند. تغییرات پیشنهادی شامل افزایش تعداد هیئت مدیره و بالا بردن آستانه تجربه برای تک تک اعضا است. منابع آشنا با مایکروسافت اعلام کردند که این شرکت قصد دارد که در مانورهای استراتژیک مهم نقش کلیدی داشته باشد. ساتیا نادلا می‌گوید:

«ما از تغییرات هیئت مدیره خوشحالیم و معتقدیم که این اولین گام مهم در ایجاد مدیریتی با ثبات‌تر، آگاهانه‌تر و موثرتر است. من، سام و گرگ توافق کرده‌ایم که نقش کلیدی در رهبری تیم OpenAI داشته باشیم و از رشد و پیشرفت شرکت مطمئن شویم. ما مشتاقانه منتظریم تا شراکت قوی خود را شروع کنیم و پتانسیل واقعی نسل بعدی هوش مصنوعی را به مشتریان و شرکای خود نشان دهیم.»

در بحبوحه تمام اتفاقات پیرامون برکناری سام آلتمن، شرکت OpenAI از تمام کارمندان خود خواست تا با قدرت بیشتری روی کار تمرکز کند. از طرفی، شرکت این تمام تمرکز خود را روی توسعه محصول و مشارکت می‌گذارد و قصد دارد تمام حواس پرتی‌های ناشی از عدم وجود رهبر در تیم را از بین ببرد. 

پیتر دنگ، معاون محصول، در پیامی خطاب به کارکنان OpenAI در روز سه‌شنبه اعلام کرد که هدایت شرکت به سمت توسعه محصولات نوآورانه را به دست می‌گیرد. این تغییر استراتژیک با هدف ایجاد یک محیط مولد و به حداقل رساندن بحث‌ها راجع به رهبری مداوم سام آنتمن صورت گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا