اخبار بیت کوین

سرمایه‌گذار مشهور جیم راجرز می‌گوید قیمت بیتکوین به صفر می‌رسد

ارزهای دیجیتال در آینده نزدیک ناپدید می‌شوند!

 

جیم راجرز، سرمایه‌گذار کهنه‌کار، که صندوق کوانتوم را با سرمایه‌گذار دیگری به نام جورج سوروس تأسیس کرد، انتظار دارد همه ارزهای دیجیتال، از جمله بیتکوین، روزی ناپدید شوند. او با پیش‌بینی به صفر رسیدن بیت‌کوین، تاکید کرد: «من نسبت به ارزهای دیجیتال بسیار تردید دارم. انتظار ندارم که دوام بیاورد و هیچ ارزش بلندمدتی در ارزهای دیجیتال نمی‌بینم.»

جیم راجرز همچنان نسبت به کریپتو تردید دارد

علی‌رغم انفجار اخیر قیمت بیت کوین که رکورد جدیدی را به ثبت رساند، جیم راجرز، سرمایه‌گذار کهنه‌کار، همچنان نسبت به ارزهای دیجیتالی و بازار گسترده‌تر کریپتو بدبین است. راجرز شریک تجاری سابق جورج سوروس است که از بنیانگذاران صندوق کوانتوم و مدیریت صندوق سوروس بوده است.

راجرز هفته گذشته در کنفرانس India Today اظهار نظر رادیکال خود را نسبت به ارزهای دیجیتال بیان کرد: «من نسبت به کریپتو تردید دارم. انتظار ندارم دوام بیاورد. من هیچ ارزش بلندمدتی در ارزهای دیجیتال و بیت کوین نمی‌بینم.»

او ادامه داد: «من به چیزهای واقعی که مردم می‌توانند از آنها استفاده کنند، نسبت به بیت‌کوین اعتماد بیشتری دارم. خواه برنج باشد یا شکر (منظور کالاهای قابل استفاده و پرمصرف است).»

بیتکوین ناپدید می‌شود و روزی قیمت آن به صفر می‌رسد.

علاوه بر این، راجرز در توانایی بیت کوین برای جایگزینی دارایی‌های امن مانند طلا و نقره تردید دارد. او گفت: «من فکر نمی‌کنم که بیت کوین جایگزین طلا و نقره شود. شاید اشتباه می‌کنم. شاید باید تمام طلا و نقره‌ام را بفروشم و بیت کوین بخرم. اما تا جایی که من می‌بینم، اکثر مردم دنیا طلا و نقره را می‌فهمند، اما بیشتر آنها بیت کوین را درک نمی‌کنند.»

راجرز در دارایی‌های خود بیتکوین یا ارزهای دیجیتال دیگری ندارد. وقتی از او پرسیدند که از کجا طلا یا بیت کوین می‌خرد، پاسخ داد: «من هرگز بیت‌کوین خرید و فروش نکرده‌ام. دارایی من طلا و نقره است.»

از نظر او، ارزهای رمزنگاری شده ظاهرا ابزارهای معاملاتی خوبی هستند ولی انتظار دارد همه آنها روزی ناپدید شوند. همانطور که بسیاری از آنها قبلا ناپدید شده‌اند.

این سرمایه‌گذار مشهور مدت‌هاست که نسبت به ارزهای دیجیتال بدبین بوده است. در سال ۲۰۲۱، او گفت که بیتکوین نمی‌خرد چرا که ممکن است دولت‌ها ارزهای دیجیتال را غیرقانونی کنند. او این موضوع را در سال ۲۰۲۲ با برجسته کردن تمایلات دولت برای کنترل و تنظیم همه جنبه‌های کریپتو دنبال کرد. در فوریه امسال، او تردید بیشتری در مورد پتانسیل بیت کوین برای تبدیل شدن به پول ایجاد کرد.

شک و تردید راجرز فراتر از ارزهای دیجیتال است. او درباره سقوط احتمالی دلار آمریکا هشدار داده و به کشورهایی که در حال بررسی ارزهای ذخیره جایگزین هستند، هشدار کرده است. او پیش‌بینی کرد که ایالات متحده با کاهش بیشتر ارزش دلار آسیب خواهد دید و یوان چین را به عنوان رقیب دلار آمریکا می‌بیند. او انتظار دارد که رکود بعدی بدترین رکود در طول عمر این ارز باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا