اخبار قانون‌گذاری

آیا افزایش نرخ بهره متوقف می‌شود؟

پیش‌بینی تحلیلگر Fundstrat از سخنرانی پاول در جلسه FOMC و نرخ بهره

 

توماس لی، رئیس تحقیقات Fundstrat، پیش‌بینی می‌کند که جلسه FOMC می‌تواند یک نتیجه شگفت‌انگیز و مثبت برای تریدرها داشته باشد.

توماس لی قبلا پیش‌بینی کرده بود که قیمت بیت کوین به ۱۵۰ هزار دلار می‌رسد. وی در یک سخنرانی اعلام کرد که جلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) نتیجه مثبتی برای تریدرها و سرمایه‌گذاران خواهد داشت. فعالان بازار در حال حاضر محتمل‌ترین نتیجه را توقف افزایش نرخ بهره در جلسه ۲۰ سپتامبر اعلام کردند.

چرخش رویکرد فدرال رزرو به چه معناست؟  

لی پیش از اعلامیه فدرال رزرو در صحبت با CNBC اعلام کرد که بانک مرکزی احتمالاً به فعالان بازار کمک می‌کند تا از دیدگاه‌های طولانی مدت وابسته به داده راحت شوند. جرم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال آمریکا و سایر کارکنان فدرال رزرو بر این باورند که تصمیمات افزایش نرخ با توجه به داده‌های مالی دریافتی گرفته می‌شود. وی گفت:

«فردا ۲۰ سپتامبر ممکن است پایوت مهمی رخ دهد. وقتی می‌بینم که فدرال رزرو از دیدگاهی که برای مدت طولانی وابسته به داده بود فاصله می‌گیرد آرامش زیادی احساس می‌کند.»

با این حال او از واکنش بازارها به بیانیه فدرال رزرو اطمینان خاطر نداشت. رئیس فدرال رزرو ایالت متحده میزبان کنفرانس مطبوعاتی زنده FOMC در ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهر خواهد بود.

پیش از این CoinGape بیانیه قیمت بیت کوین لی را گزارش داد. CoinGape این بیانیه را در چارچوب تایید ETF توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده اعلام کرد. با توجه به این استدلال، تحلیلگران بلومبرگ اخیراً پیش‌بینی کردند که ETFهای بیت کوین در سال ۲۰۲۳، ۷۵ درصد شانس تایید خواهند داشت.

در سخنرانی پاول انتظار چه چیزی داشته باشیم؟

تریدرها زیادی مشتاق شنیدن بیانیه رئیس فدرال رزرو در مورد دستیابی به هدف ۲٪ برای ایجاد تعادل با نرخ بیکاری هستند. اگر پیش بینی لی قابل انجام باشد، پاول  نیز می‌تواند اشاره‌ای به توقف افزایش نرخ بهره به خاطر کاهش مداوم تورم بکند. از طرف دیگر، رئیس فدرال رزرو در طول سخنرانی جکسون هول هشدار داده بود که بانک مرکزی آمادگی دارد تا در صورت نیاز نرخ بهره را افزایش دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا