اخبار بیت کویناخبار بین الملل

سناریوهای احتمالی برای ETF بیت کوین در سال ۲۰۲۴

سه سناریوی احتمالی برای تایید ETF بیت کوین در سال ۲۰۲۴ توسط SEC


به نظر می‌رسد که یک مورد
ETF بیتکوین در هفته آینده پس از تایید آژانس SEC، می‌تواند فعالیت خود را در ایالات متحده آغاز کند. متقاضیان تایید ETF بیت کوین تاکنون در حال تنظیم دقیق پرونده‌های S-1 بوده‌اند و تحلیلگران بلومبرگ بر این باورند که به احتمال ۹۰ درصد تا ۱۰ ژانویه عرضه اولین ETF بیت کوین شروع شود.

ETF بیت کوین به سرمایه‌گذاران خرده فروش و سنتی این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به خرید و ذخیره مستقیم ارزهای دیجیتال، در معرض بیت کوین قرار بگیرند. 

نظرات در مورد تاثیر بالقوه ETF بیت کوین در بازار کریپتو کاملاً با یکدیگر متفاوت است زیرا تاکنون اتفاق‌های غیر منتظره‌ای در بازار کریپتو رخ داده است و وال استریت پول زیادی را وارد بازار کرده است. سناریوی احتمالی برای ETF بیت کوین به شرح زیر است:

  • SEC ممکن است به طور رسمی ETF بیت کوین را تایید نکند البته این اتفاق دور از انتظار است. 
  • سایر شرکت‌های مالی برجسته مانند Fidelity و BlackRock برای SEC درخواست بفرستند.
  • متقاضیان، فرم S-1 خود را تغییر دهند تا SEC تجدید نظر کند و به خواسته‌هایش برسد.

دیو نادیک از شرکت تجزیه و تحلیل داده VettaFi معتقد است که قانون‌گذاران دوباره درخواست‌های زیادی مطرح می‌کنند و وارد جزئیات می‌شوند تا محصول ETF بیتکوین را رد کنند.

از طرفی اگر ETF بیتکوین تایید نشود، به احتمال زیاد اتفاقات بدی برای بازار می‌افتد. مدیر دارایی دیجیتال Matrixport پیش‌بینی کرد که SEC برنامه‌های ETF را رد می‌کند و به احتمال زیاد بیت کوین در عرض چند دقیقه، ۷ درصد کاهش قیمت داشته باشد. 

در حال حاضر ۱۴ شرکت مهم از جمله BlackRock، WisdomTree و VanEck تمام تلاش خود را می‌کنند تا تاییدیه را از SEC بگیرند. تحلیلگرانی مانند اریک بالچوناس بر این باورند که بسیاری از ETFها می‌توانند در طی یک روز راه‌اندازی شوند و تاثیر خود را روی بازار بگذارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا