اخبار بین الملل

بانک جی پی مورگان از توکن جدید خود رونمایی کرد

پرداخت سریع‌تر با توکن بانک جی پی مورگان

 

بانک جی پی مورگان با هدف افزایش پرداخت‌ها و تسویه‌های بین‌مرزی در حال جست‌وجو در حوزه توکن‌های سپرده دیجیتال مبتنی بر بلاک چین است. با این حال، تأیید نظارتی همچنان یک مانع حیاتی برای این روش پرداخت نوآورانه به حساب می‌آید.

طبق گزارش بلومبرگ، بانک سرمایه‌گذاری و مشاور مالی مستقر در نیویورک در حال تعمیق ریشه‌های خود در اکوسیستم بلاک چین است و یک توکن سپرده جدید مبتنی بر بلاک چین را برای افزایش پرداخت‌ها در پلتفرم خود راه‌اندازی می‌کند.

به زبان ساده، توکن‌های سپرده نمایش دیجیتالی از سپرده‌هایی هستند که توسط مشتریان در بانک‌های تجاری نگهداری می‌شوند. این توکن‌ها برای ساده‌سازی تراکنش‌ها و تسویه حساب‌ها با استفاده از فناوری بلاک چین طراحی شده‌اند.

این به این معنی است که وقتی از رمز سپرده استفاده می‌کنید، تراکنش‌های شما فوراً انجام می‌شود–ویژگی‌ای که پتانسیل کاهش چشمگیر هزینه‌های تراکنش را دارد.

در حالی که بانک جی پی مورگان مشتاق چشم‌انداز توکن‌های سپرده خود است، راه‌حل جدید این شرکت هنوز توسط قانون‌گذاران تأیید نشده است.

توکن‌های سپرده در مقابل کوین JPM

توکن سپرده پیشنهادی هدفی متفاوت با کوین JPM دارد؛ تلاش بانک برای شناور کردن یک استیبل کوین با پشتوانه دلار برای نقل و انتقالات بانکی.

در حالی که JPM Coin در اصل جابه‌جایی وجوه را در میان مشتریان شرکتی JPMorgan تسهیل می‌کند، توکن سپرده به گونه‌ای طراحی شده‌اند که امکان انتقال آسان وجوه به مشتریان سایر بانک‌ها را فراهم می‌کند. علاوه بر این، به ویژه برای تسویه معاملاتی که شامل اوراق بهادار یا ابزارهای مالی توکن شده در یک بلاک چین هستند، مناسب است.

توکن سپرده و کوین JPM به منظور ادغام یکپارچه با سیستم‌های انطباق بانک جی پی مورگان، تضمین پایبندی به اصول ضروری همچون سیستم احراز هویت مشتری، اقدامات ضد تقلب و گزارش‌های نظارتی است.

سفر بلاک چین بانک جی پی مورگان

جی پی مورگان با فناوری بلاک چین غریبه نیست. آنها کوین JPM را در سال ۲۰۱۹ معرفی کردند که قبلاً انتقال دلار و یورو را در بین مشتریان شرکتی منتخب خود تسهیل کرده است.

در فوریه ۲۰۲۳، بانک جی پی مورگان اظهار کرد که توکن‌های سپرده می‌توانند در فضای غیرمتمرکز مالی (DeFi) جایگاه مناسبی پیدا کنند و به طور بالقوه در کنار استیبل کوین‌ها معامله شوند. این بانک توکن‌سازی سپرده‌های فیات را به‌عنوان عنصر تغییردهنده بازی می‌بیند که می‌تواند دسترسی به زنجیره‌های بزرگ بلاک را افزایش دهد.

ژوئن گذشته، بانک جی پی مورگان حضور جهانی خود را در عرصه بلاک چین بیشتر تقویت کرد. در مرحله اول، این بانک با شش بانک بزرگ هندی متحد شد تا از یک پلتفرم پیشرفته مبتنی بر بلاک چین که برای تراکنش‌های دلاری بین بانکی در مرکز مالی بین‌المللی هند به سرعت در حال رشد است، رونمایی کند.

این ابتکار آزمایشی پیشگامانه قرار است برای مدت طولانی عمل کند و نمادی از یک گام بزرگ در مسیر حرکت به سوی فناوری بلاک چین باشد.

اندکی پس از آن، در همان ماه، بانک جی پی مورگان با گسترش افق‌های سیستم پرداخت مبتنی بر بلاک چین خود، JPM Coin، یک حرکت استراتژیک انجام داد.

تلاش‌های توسعه آنها بر روی تطبیق تراکنش‌های مبتنی بر یورو متمرکز شد و به مشتریان شرکتی آنها ارائه شد. این حرکت استراتژیک تعهد آنها را به نوآوری نشان داد و بر نفوذ فزاینده آنها در حوزه مالی مبتنی بر بلاک چین تأکید کرد.

دیمون همچنان نسبت به بیت کوین چشم‌انداز مثبتی ندارد

در حالی که JPMorgan در حال پیشرفت در پذیرش بلاک چین است، مدیر عامل شرکت، جیمی دیمون، رویکرد متفاوتی را در مورد ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین (BTC) بروز داده است و آن را یک «حقه‌بازی پرهیجان» خوانده است.

با این حال، دیمون وعده بی حد و حصر فناوری بلاک چین را می ستاید.

بر اساس گزارش کوین مارکت کپ، در زمان نگارش این خبر، قیمت بیتکوین در حدود ۲۵۸۷۶ دلار با ارزش بازار ۵۰۴/۰۸ میلیارد دلار در نوسان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا