اخبار بیت کویناخبار تحلیلی

سرمایه‌گذاران آمریکایی، رهبران رالی صعودی بیت کوین

افزایش ۴۴ درصدی حجم معاملات بیت کوین آمریکا

 

با شروع رالی صعودی بیت کوین، بازار کریپتو در ۲۴ ساعت گذشته و با افزایش دوباره قیمت بیت کوین وضعیت خوبی پیدا کرده است. 

در خبر قبلی گفتیم که بیت کوین در هفته‌های اخیر الگوی تثبیت را در پیش گرفته، به این دلیل که بازار با عدم اطمینان مواجه شده است.

این دارایی دیجیتال موفق شد سطح مقاومت ۲۹ هزار دلاری خود را دوباره تست کند و همچنان بالای سطح ۲۸ هزار دلار باقی مانده است. به نظر می‌رسد این بار، تسلط سرمایه‌گذاران آمریکایی روی بازار در حال افزایش است و احتمالا آنها می‌توانند رهبران این رالی صعودی باشند.

افزایش ۴۴ درصدی حجم معاملات بیت کوین آمریکا 

حجم معاملات سرمایه‌گذاران آمریکایی در ژانویه به ۲۹ درصد کاهش یافت و سختگیری‌های نظارتی کمک چندانی به احساسات سرمایه‌گذاران نکرد. با این حال، با بهره‌گیری سرمایه‌گذاران آمریکایی از قیمت‌های پایین ارائه‌شده در هفته گذشته، زمانی که بیت کوین به زیر سطح مقاومت ۲۵ هزار دلاری سقوط کرد، حجم معاملات به سرعت تغییر کرد.

گزارشی از Kaiko نشان می‌دهد که حجم معاملات بیت کوین سرمایه‌گذاران آمریکایی، در مقایسه با ماه ژانویه، ۴۴ درصد در ماه ژوئن رشد کرده است. این تغییر چشمگیر در حجم معاملات بیت کوین نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران به سوی بیت کوین بازگشته‌اند و آلت کوین‌ها را یک بار دیگر پشت سر گذاشته‌اند.

افزایش حجم معاملات بیت کوین در ایالات متحده به ۴۴ درصد
افزایش حجم معاملات بیت کوین در ایالات متحده به ۴۴ درصد – منبع: Kaiko

این چارت نشان می‌دهد با وجود رشد چشمگیر بیت کوین، آلت کوین‌ها چندان پیشرفتی را تجربه نکرده‌اند. بنابراین، به جرات می‌توان گفت که تمرکز این روند صعودی روی بیت کوین خواهد بود که نشان‌دهنده پتانسیل صعود بیشتر از این مرحله است.

حرکت به سمت بیت کوین در مقایسه با آلت کوین‌ها نیز نشان‌دهنده میزان ریسک کمتر در بین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتالی است. دلیل این امر این است که، در حالی که آلتکوین‌ها فرصتی برای سودهای بالاتر فراهم می‌کنند، اما ریسک ضرر بالاتری دارند. همین موضوع بیت کوین را به گزینه‌ای امن برای سرمایه‌گذارانی تبدیل می‌کند که از یک بازار نزولی بازگشته‌اند اما نمی‌خواهند ریسک بالایی را بپذیرند.

بیت کوین بالای سطح ۲۸ هزار دلار ثابت می‌ماند

گاوهای بیت کوین پس از افزودن ۲۰۰ دلار به ارزش دارایی دیجیتال در ۴۸ ساعت گذشته، اکنون تارگت بعدی قیمت بیت کوین را روی ۳۰ هزار دلار در نظر گرفته‌اند. این بهبود قیمت احتمالاً می تواند شروع یک دوره ۱۰۰ درصدی دیگر باشد، مشابه آنچه در سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۳ شاهدش بودیم.

بیت کوین پشتیبانی ۲۸ هزار دلاری را پس می‌گیرد
بیت کوین پشتیبانی ۲۸ هزار دلاری را پس می‌گیرد – منبع: TradingView.com

اگر این اتفاق بیفتد، قیمت ۴۰ هزار دلار می‌تواند یک نقطه توقف محافظه‌کارانه برای قیمت بیت کوین باشد.

حالا این سوال مطرح می‌شود که آیا این افزایش قیمت روی آلتکوین‌هایی که هنوز با مشکل روبه‌رو هستند، از بین می‌رود یا نه؛ به خصوص که میزان زیادی از حجم معاملات جدید در حال حاضر روی بیتکوین متمرکز شده است.

با این وجود، افزایش قیمت تا ۴۰ هزار دلار یک پیشرفت خوشایند برای بازار بیت کوین خواهد بود و می‌تواند آغازگر یک رالی صعودی عظیم باشد.

در زمان نگارش این خبر، بیت کوین به بالای ۲۸۹۰۰ دلار رسیده است و در ۲۴ ساعت گذشته ۸/۲۳ درصد افزایش داشته است. این ارز دیجیتال پس از ۱۱/۳۴ درصد افزایش و بازگرداندن کل بازار به بالای ۵۶۱ میلیارد دلار، در نمودار ۷ روزه عملکرد بهتری ای خود نشان داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا