اخبار بلاک‌چین

توکن سازی ریپل صنعت املاک را متحول می‌کند

مقابله با موانع موجود در صنعت کریپتو با توکن سازی دارایی‌ها در ریپل

 

یک برنامه آزمایشی نوآورانه با هدف توکن سازی از دارایی‌های املاک و مستغلات برای کاربران طراحی شده که بتوانند از آنها به عنوان وثیقه برای وام‌های خود استفاده کنند و برای این منظور می‌توانند از پلتفرم CBDC ریپل استفاده کنند.

شرکت پرداخت‌های دیجیتال و فناوری بلاک چین ریپل لبز (Ripple Labs) ابتکاری را برای تغییر صنعت املاک و مستغلات با استفاده از توکن سازی معرفی کرده است.

آنتونی ولفر، مشاور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در ریپل، در توییتی در هفتم ژوئیه بر افزایش توجه جهانی به CBDCها و استیبل کوین‌ها تاکید کرد. او تاکید کرد که تیم ریپل در حال بررسی کاربردهای عملی برای CBDCها و استیبل کوین‌ها، با تمرکز بر توکن سازی دارایی‌های املاک و مستغلات است.

در طی یک کنفرانس فین‌تک در رومانی، ولفر یک مورد استفاده برای این پروژه ارائه کرد که ترکیبی از دلار دیجیتال هنگ کنگ (e-HKD)، املاک و مستغلات توکن سازی شده و پروتکل‌های وام مالی است. هدف این برنامه آزمایشی نوآورانه این است که به کاربران این امکان را بدهد تا دارایی‌های املاک و مستغلات خود را توکن کنند و از آنها به عنوان وثیقه برای وام استفاده کنند و برای این منظور از پلتفرم CBDC ریپل استفاده کنند.

ریپل در پروژه توکن سازی دارایی‌های مستغلات و با استفاده از بلاکچین و ارزهای دیجیتالی، به دنبال مقابله با موانع فعلی در بخش املاک و مستغلات است.

علی‌رغم نیاز به غلبه بر چالش‌های موجود در این صنعت، نمونه‌های موفق در توکن سازی املاک و مستغلات پیامدهای مهمی همچون بهبود نقدینگی، دسترسی گسترده‌تر به بازار و معاملات ساده را در به ارمغان آورده است.

فرآیند توکن سازی به عنوان یک مفهوم جذاب ظاهر شده که علاقه و توجه بسیاری را در بخش‌های مختلف جلب می‌کند. این رویکرد نوآورانه مستلزم تبدیل دارایی‌های ملموس مانند املاک و مستغلات، آثار هنری و مالکیت معنوی به توکن‌های دیجیتالی است که به طور ایمن در بلاکچین ذخیره می‌شوند.

این توکن‌ها نشان‌دهنده مالکیت یا سهام در دارایی اساسی است که امکان خرید، فروش و تجارت در پلتفرم‌های غیرمتمرکز را فراهم می‌کند. افزایش توجه و علاقه به توکن سازی از ظرفیت آن در ایجاد انقلابی در مالکیت دارایی‌ها و مدل‌های سرمایه‌گذاری متعارف ناشی می‌شود.

به واسطه فناوری بلاک‌چین، توکن سازی پروسه نقدینگی، دسترسی، کارایی، شفافیت و امنیت را در بلاکچین تقویت می‌کند. با درک بیشتر صنایع و سرمایه‌گذاران از مزایا و پتانسیل‌های توکن سازی، به‌عنوان یک روند برجسته در عرصه‌های مالی و مدیریت دارایی، این فرآیند شتاب بیشتری می‌گیرد.

با این حال، پذیرش و اجرای توکن سازی ممکن است با چالش‌های نظارتی مواجه شود و نیاز به انطباق با قوانین محلی داشته باشد. علاوه بر ملاحظات نظارتی، ضروریست که نگرانی‌های امنیتی در مورد دارایی‌های توکن شده نیز با تکامل صنعت کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا