اخبار بیت کوین

چرا موسسات و سازمان‌های نهادی برای خرید بیتکوین دست به هر کاری می‌زنند؟

سازمان‌های نهادی و موسسات به سمت بیت کوین هجوم آورده‌اند

 

افزایش اخیر تقریباً ۵۰ درصدی بیتکوین که عمدتاً به صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) ارتباط دارد، بحث‌هایی را در بین رهبران صنعت ایجاد کرده است. آن‌ها دائما در مورد علت ورود موسسات و سازمان‌های نهادی به بازار ارزهای دیجیتال صحبت می‌کنند.

عوامل محرک در علاقه سازمان‌های نهادی به بیتکوین

برخی از این عوامل عبارتند از:‌

توکن سازی دارایی

سرگئی نظروف، بنیانگذار چین لینک، در مورد هجوم سرمایه‌گذاران جدید صحبت کرد. این اتفاق ناشی از پیش‌بینی سیستم مالی جهانی از تحول بعدی ارزهای دیجیتال است، یعنی توکن‌سازی دارایی در دنیای واقعی. البته، هدف موسسات مالی عمده رقابت یا بهره برداری از سرمایه‌ای است که به ETF ها جریان پیدا می:کند و این کار را از طریق توکن سازی دارایی‌ها برای افزایش نقدینگی، شفافیت و کارایی انجام می‌دهند. در این میان، مک کینزی حجم معاملات بالقوه ۵ تریلیون دلاری در اوراق بهادار دیجیتالی توکن شده را تا سال ۲۰۳۰ پیش‌بینی می‌کند.

پیشرفت فناوری در عرصه توکن سازی

لری فینک، مدیرعامل بلک راک، توکن‌سازی را یک پیشرفت مهم در فناوری با پتانسیل تحول‌آفرین برای مدیریت دارایی می‌داند. سیستم‌های توکنیزه شده می‌توانند فساد را از بین ببرند، به مسائل مربوط به پولشویی رسیدگی کنند و محیطی امن و شفاف را ارائه دهند.

پوشش در برابر تورم

رابرت کندی جونیور، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده، بیت کوین را به عنوان محافظی در برابر تورم می‌بیند و عملکرد قیمتی اخیر آن را به عنوان تقویت اعتبار آن ذکر می‌کند. او بر نقش بیکوین در ارائه آزادی تراکنش تاکید دارد و آن را به آزادی بیان تشبیه می‌کند.

پتانسیل رشد و نسل جدید خریداران بیتکوین

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال پیش‌بینی می‌کند که پتانسیل رشد بیتکوین «نسل جدیدی از خریداران» را به خود جذب می‌کند، به‌ویژه نسلی که ۸۵ تریلیون دلار از ثروت جهانی را کنترل می‌کنند. در واقع، بیش از نیمی از مشاوران سرمایه‌گذاری ثبت‌شده (RIA) می‌توانند ورود بیبی بومرزها به بازار بیت کوین را از طریق ETF‌های بیتکوین تسهیل کنند.

پیشی گرفتن سرمایه بازار بیتکوین از طلا

نووگراتز حدس می‌زند که ارزش بازار بیت کوین ممکن است در آینده از طلا پیشی بگیرد. این پیش‌بینی را به ترجیح ارتباط مستقیمی به نسل‌های جوان‌تر، Gen Z و Millennials دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا