اخبار بلاک‌چیناخبار دیفای

پروتکل آوه استیبل کوین GHO را در شبکه اصلی اتریوم راه‌اندازی می‌کند

۲/۱۹ میلیون دلار GHO پس از راه‌اندازی این استیبل کوین استخراج شده است.


پروتکل مالی غیرمتمرکز آوه (Aave) سرانجام استیبل کوین الگوریتمی جدید GHO مبتنی بر دلار را روی شبکه اصلی اتریوم راه‌اندازی کرد.

پروتکل مالی غیرمتمرکز آوه استیبل کوین GHO مبتنی بر دلار ایالات متحده را در شبکه اصلی اتریوم راه‌اندازی کرده است که تاکنون ۲/۱۹ میلیون دلار GHO استخراج شده است.

آوه راه‌اندازی استیبل کوین جدیدش را در یک پست وبلاگی در ۱۶ ژوئیه اعلام کرد و استیبل کوین جدید GHO را به عنوان یک دارایی غیرمتمرکز توصیف کرد. است استیبل کوین توسط دارایی‌های دیجیتالی از جمله ارز بومی اتریوم اتر و توکن بومی آوه AAVE پشتیبانی می‌شود.

راه‌اندازی GHO در شبکه اصلی پس از رأی‌گیری حاکمیتی در این پروتکل انجام شد که تقریباً ۱۰۰ درصد از ۴۲۴ آدرس شرکت‌کننده به استیبل کوین جدید رأی دادند.

بر خلاف استیبل کوین‌های متمرکز مانند USDT تتر، که برخی انتقادها را به دلیل عدم شفافیت در مورد ذخایر خود به همراه داشته، دارایی‌های پشتیبان GHO شفاف و قابل تأیید هستند و می‌توان آن‌ها را با داده‌های زنجیره‌ای تأیید کرد.

آوه در اطلاع‌رسانی خود نوشت: «همه تراکنش‌ها از طریق قراردادهای هوشمند و به‌صورت خودکار اجرا می‌شوند و تمام داده‌های مربوط به تراکنش‌های GHO مستقیماً از زنجیره بلوکی یا از طریق رابط‌های کاربری متعدد در دسترس و قابل نظارت هستند».

علاوه بر این، آوه اعلام کرد که درآمد GHO خزانه دائو پروتکل را بیشتر تقویت می‌کند و مدیریت آن به دارندگان توکن AAVE و stkAAVE سپرده می‌شود.

کل عرضه در گردش GHO از زمان آغاز به کار
کل عرضه در گردش GHO از زمان آغاز به کار – منبع: DeFiLlama

استیبل کوین GHO در حال حاضر در دسترس عموم است. همه می‌توانند استیبل کوین GHO را با استفاده از دارایی‌هایی که در بازار Aave Protocol V3 Ethereum به‌عنوان وثیقه عرضه می‌شود، استخراج کنند تا اطمینان حاصل شود که GHO توسط بسیاری از دارایی‌ها ضمانت می‌شود.

راه‌اندازی GHO نشانه رشد استیبل کوین‌های الگوریتمی بومی دیفای است. در ۴ مه، پروتکل DeFi Curve استیبل کوین الگوریتمی پرچمدار خود را با نام crvUSD راه‌اندازی کرد.

در زمان انتشار این خبر، DAI استیبل کوین مبتنی بر اتریوم MakerDAO بزرگترین استیبل کوین الگوریتمی در گردش است که بر اساس داده‌های DefiLlama دارای ارزش بازار ۴/۲۸ میلیارد دلاری است.

با این حال، کل بازار استیبل کوین تحت سلطه ناشران متمرکز از جمله Tether و Circle است.

تسلط استیبل کوین بر اساس شاخص ارزش بازار
تسلط استیبل کوین بر اساس شاخص ارزش بازار – منبع: DeFiLlama

تسلط استیبل کوین بر اساس شاخص ارزش بازار – منبع: DeFiLlama

در حال حاضر، USDT تتر و یواس‌دی کوین Circle در حدود ۸۷ درصد از کل عرضه در گردش تمام استیبل کوین‌های تثبیت شده به دلار آمریکا را تشکیل می‌دهند.

طبق داده‌های کوین مارکت کپ در زمان انتشار این خبر، GHO اندکی پایین‌تر از ۰/۹۹۲۷ دلار معامله می‌شود و در ۱۶ ژوئیه تا ۰/۹۸۱۴ دلار کاهش یافته است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا