اخبار بلاک‌چیناخبار بیت کویناخبار بین الملل

بیش از ۴۰۰ دستگاه خودپرداز بیت کوین در کمتر از ۶۰ روز از شبکه خارج شدند

تعداد نصب دستگاه‌های خودپرداز در سال جاری کاهش چشمگیری داشته است.

بین دسامبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۲، هر ماه بیش از هزار دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال و بیت کوین نصب شده است.

دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال–یکی از ستون‌های زیرساخت کلیدی برای پذیرش انبوه رمزارزها–در سال جاری کاهش چشمگیری داشته. در دو ماه اول سال ۲۰۲۳، تعداد دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال نصب شده در سطح جهان ۴۱۲ عدد کمتر شد.

از سال ۲۰۱۴، تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز رمزارز مسیر صعودی ثابتی را حفظ کرده است.

به مدت بیش از یک سال، بین دسامبر ۲۰۲۰ و ژانویه ۲۰۲۲، هر ماه بیش از هزار دستگاه خودپرداز رمزارز و بیت کوین نصب می‌شد. با این حال، بازار نزولی تاثیر فوری بر این موضوع داشت.

تعداد خالص نصب خودپردازهای رمزارز در سراسر جهان
تعداد خالص نصب خودپردازهای رمزارز در سراسر جهان – منبع: Coin ATM Radar

سپتامبر ۲۰۲۲ اولین بار در تاریخ بود که تعداد کل دستگاه‌های خودپرداز رمزارز با کاهش مواجه شد. با این حال، سال ۲۰۲۳ با ثبت کاهش در نصب تعداد خودپردازهای رمزارز برای دو ماه متوالی، پایین‌ترین سطح خود را ثبت کرد.

در ژانویه ۲۰۲۳، شبکه جهانی خودپرداز رمزارز ۲۸۹ دستگاه را رها کرد و در ماه فوریه نیز ۱۲۳ دستگاه دیگر رها شد.

در حالی که کاهش مداوم تعداد دستگاه‌ها در ابتدا صرفاً به تنش‌های ژئوپلیتیکی، از دست دادن درآمد و بازار نزولی طولانی مدت نسبت داده می‌شد، ارائه‌دهندگان خدمات جایگزین‌های ارزان‌تری را برای انجام تراکنش‌ها امتحان می‌کردند.

اخیراً، ارائه‌دهنده دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین Depot، تعداد ۷هزار دستگاه فیزیکی خود را به نرم‌افزار BitAccess تبدیل کرده است. این اقدام به کاهش هزینه‌های عملیاتی مربوط به هزینه‌های مجوز نرم‌افزار کمک کرد که سالانه ۳ میلیون دلار هزینه دارد.

از سوی دیگر، Mastercard غول پرداخت با صرافی بایننس همکاری کرد تا کارتی را برای پرداخت‌های رمزارز در آمریکای لاتین راه‌اندازی کند.

در یک بیانیه مطبوعاتی که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شده است، Guilherme Nazar، مدیر کل بایننس برزیل، اظهار داشت: «پرداخت کردن یکی از اولین و واضح‌ترین موارد استفاده از رمزارزهاست، اما قسمت پذیرش هنوز نیاز به رشد دارد.»

علاوه بر این، در هنگام راه‌اندازی، این کارت خدماتی از جمله تا ۸ درصد پول نقد را به صورت رمزارز برای خریدهای واجد شرایط و کارمزد صفر برای برخی برداشت‌های خودپرداز ارائه می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا