اخبار بین الملل

حرکت پارلمان روسیه به سمت دارایی دیجیتال

پارلمان روسیه قوانین جدیدی برای دارایی دیجیتال تصویب می‌کند.

 

قانون گذاران روسی در حال پیشبرد قوانینی برای تسهیل استفاده از «دارایی دیجیتال» در پرداخت‌های بین‌المللی توسط شرکت‌های داخلی هستند. بازار ارزهای دیجیتال در کشور روسیه داغ است اما قانون‌گذاران پارلمان روسیه این قوانین جدید را در حوزه ارزهای دیجیتالی وارد نمی‌کنند و ارزهای دیجیتال زیر پرچم این قوانین نیستند. این لایحه برای اولین بار در مجلس روسیه خوانده شد و در انتظار روند دوم و تصمیم احتمالی سنا است.

قانون جدید پارلمان روسیه برای دارایی دیجیتال

طبق این اصلاحات جدید پارلمان روسیه، دارایی دیجیتال در واقع همان روبل دیجیتال، استیبل کوین‌های تنظیم شده، اوراق بهادار دیجیتال و کالاها هستند. رئیس پارلمان روسیه به دنبال پیشبرد هرچه سریع‌تر این لایحه است زیرا این قانون مزایای زیادی برای واردکنندگان و صادرکنندگان روسی دارد.

در حال حاضر موجی از خوشبینی به سمت قانون دارایی دیجیتال روسیه می‌رود اما کارشناسان در مورد ادغام دارایی دیجیتال در پرداخت‌های بین‌المللی هشدار دادند. این کشور فعالانه در حال بررسی راه‌حل‌های دیجیتالی از جمله پروژه روبل دیجیتال و ایجاد اتحاد در فضای ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) است. با وجود این پیشرفت‌ها، راه پیش رو در استفاده از دارایی‌های دیجیتال در تجارت جهانی هنوز چالش‌های مخصوص به خودش را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا