اخبار قانون‌گذاری

کاهش ۳۰ درصدی حجم معاملات در صرافی‌های کریپتو در پی اقدامات SEC

مجموع حجم روزانه کریپتو به سطح اسمی حدود ۲۶ میلیارد دلار بازگشته است.


صرافی‌های پیشرو ارزهای دیجیتالی جهان شاهد کاهش حجم معاملات در سراسر جهان هستند. علاوه بر این، به نظر می‌رسد پیامدهای جنگ آمریکا بر سر مبادلات کریپتو بر حجم مبادلات آنها تأثیر می‌گذارد.

تمامی صرافی‌های برتر ارز دیجیتال طی ۲۴ ساعت گذشته کاهش شدیدی در حجم معاملات خود تجربه کرده‌اند. با این حال، معمولا تعطیلات آخر هفته در بازارهای کریپتو آرام است که می‌تواند به این معنی باشد که این آمار و ارقام چندان هم بد نیستند.

کاهش حجم معاملات کریپتو

هفته گذشته در پی شکایت‌های دوگانه و اقدامات اجرایی سنگین کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، میلیاردها دلار سرمایه از صرافی‌های متمرکز خارج شد.

با این حال، کاهش اخیر حجم سرمایه ممکن است مثبت تلقی شود چرا که به نظر می‌رسد خروج ارز کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، حجم معاملات صرافی‌های ارزهای دیجیتالی برای ۹ صرافی برتر در ۲۴ ساعت گذشته بین ۳۰ تا ۵۵ درصد کاهش یافته است.

حجم معاملات در بایننس با ۳۳/۴ درصد کاهش به ۵/۶ میلیارد دلار رسیده است و جفت ارز BTC/USDT با ۲۳/۳ درصد حجم کل معاملات، بالاترین جایگاه را در معاملات دارد.

علاوه بر این، کوین بیس که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز مورد شکایت قرار گرفته است، شاهد کاهش ۴۱ درصدی در حجم معاملات ۲۴ ساعته خود بود. با افزایش نگرانی‌ها در مورد سرویس‌های سهام خود در هفته گذشته، بازخریدهای مربوط به اتریوم استیک شده را افزایش داد.

حجم مبادلات صرافی کراکن و Bitstamp و Bitfinex نیز بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

حجم معاملات برترین صرافی‌های کریپتو
حجم معاملات برترین صرافی‌های کریپتو – منبع: CoinMarketCap

حجم معاملات برترین صرافی‌های کریپتو – منبع: CoinMarketCap

 

علاوه بر این، بایننس طی هفت روز گذشته شاهد خروجی‌های قابل توجهی بوده. طبق گفته گلس‌نود، موجودی بیت کوین آن از زمان اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در هفته گذشته، ۵/۷ درصد یا حدود ۱ میلیارد دلار در موجودی بیت کوین کاهش یافته است.

با این حال، این ضرر در مقایسه با خروجیذهایی که پس از سقوط صرافی FTX در ماه نوامبر رخ داد، ناچیز است.

مدیر عامل بایننس، چنگ پنگ ژائو، به سرمایه‌گذاران هشدار داد که برداشت خاصی از ارقام خروج ارز نکنند. بسیاری از پلتفرم‌های تحلیلی از شاخص TVL (ارزش کل قفل‌شده) استفاده می‌کنند که شامل کاهش قیمت دارایی‌های کریپتو می‌شود.

برای مثال، پلتقرم DeFiLlama بیان می‌کند که در هفته گذشته ۳/۴ میلیارد دلار از بایننس خارج شده است. با این حال، ارزش بازار ارزهای دیجیتالی در مدت مشابه بیش از ۸۰ میلیارد دلار کاهش یافته است.

ارزش کل قفل شده بایننس ۱۳/۸ درصد از ۶۴/۲ میلیارد دلار به ۵۵/۳ میلیارد دلار در ۱۱ ژوئن سقوط کرد که شامل کاهش ارزش دارایی‌های کریپتو نیز می‌شود.

حجم معاملات به حالت عادی بازمی‌گردد

در ۱۲ ژوئن، کوین مارکت کپ حجم روزانه ۲۶/۴ میلیارد دلار را گزارش کرد. این مقدار نیمی از حجم تجارت روزانه ۵۴ میلیارد دلاری است که در ششم ژوئن، یعنی زمانی که وحشت بازار را فرا گرفته بود، ثبت شد.

مجموع حجم معاملات به پیش از هجوم دو برابری بورس در هفته گذشته از سوی SEC، بازگشته است.

حجم فروش کاهش یافته است و کل سرمایه در آخر هفته عمدتا ثابت مانده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا