اخبار آلت کوین هااخبار تحلیلیاخبار قانون‌گذاری

چرا ریپل (XRP) اوراق بهادار محسوب نمی‌شود؟

جرمی هوگان بر این باور است که ریپل (XRP) اوراق بهادار محسوب نمی‌شود

جرمی هوگان یک وکیل برجسته آمریکایی اخیراً نظر خود را در مورد پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا علیه ریپل (XRP) به اشتراک گذاشته است.

جرمی هوگان معتقد است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در استدلال خود مبنی بر اینکه ریپل (XRP) اوراق بهادار محسوب می‌شود، شکست خورده است. علاوه بر این، جرمی هوگان شریک شرکت حقوقی هوگان است.

به گفته وی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تعریف ریپل (XRP) به عنوان یک اوراق بهادار اشتباه است. این توکن در دسته «قرارداد سرمایه‌گذاری» قرار نمی‌گیرد. این امر به این دلیل است که سایر تعاریف امنیت، مانند اوراق قرضه یا سهام، با ریپل (XRP) مطابقت ندارند.

هوگان معتقد است که مورد استفاده ۱/۳ میلیارد دلاری که ریپل (XRP) برای تامین مالی کسب‌وکار جمع‌آوری کرده است، منطبق بر استدلال کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نیست. 

درصورت مطابقت ریپل (XRP) با شرایط قرارداد سرمایه‌گذاری اوراق بهادار محسوب می‌شود

هوگان در یک پست توییتری توضیح داد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نتوانست به صورت قانونی زمینه محکمی برای مبارزه با ریپل (XRP) ایجاد کند. این کمیسیون باید به طور صریح یا ضمنی نشان می‌داد که ریپل (XRP) یک قرارداد سرمایه‌گذاری است، اما این کار را نکرد. در عوض، کمیسیون استدلال کرد که قرارداد خرید ریپل (XRP) را به یک قرارداد سرمایه‌گذاری تبدیل کرده است.

هوگان معتقد است که استناد بحث بر اساس قرارداد خرید، موضوع سرمایه‌گذاری و قرارداد را از هم جدا کرده است. به این ترتیب، ریپل (XRP) فقط باید دارایی‌ها را بدون انجام کار بیشتری به سرمایه‌گذاران منتقل کند.

اگر چنین قراردادی به صورت صریح یا ضمنی وجود داشته باشد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا می‌تواند در استدلال خود برنده شود. با این حال، چنین قراردادی بین آزمایشگاه‌های ریپل و سرمایه‌گذاران آن در حین فروش وجود نداشت تا ادعاهای کمیسیون را نفی کند.

چشم‌انداز قیمت ریپل (XRP) 

قیمت ریپل (XRP) امروز ۰/۵۰۴۹ دلار است که نشان‌دهنده افت ۰/۱۰ درصدی در کندل روزانه است. ارزش بازار آن نیز افزایش ۰/۵۴ درصدی را نشان می‌دهد در حالی که حجم معاملات آن در همین بازه زمانی ۱۵/۲۸ درصد رشد داشته است. اما افزایش قیمت هفت روزه ریپل (XRP) کاهش پیدا کرده است، و تا زمان انتشار این خبر ۱/۹۸٪ کاهش را تجربه کرده است.

چارت کندل روزانه ریپل (XRP)
چارت کندل روزانه ریپل (XRP) – منبع: Tradingview.com

 

ارزش بازار جهانی در ۲۴ ساعت گذشته ۱/۲۶ درصد رشد داشته است.

ریپل (XRP) همیشه ثابت کرده است که در موارد قانونی میان قوانین آزمایشگاه‌های ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا یک توکن انعطاف‌پذیر است. اگرچه این توکن در ۴ ژانویه ۰۱۸ به بالاترین حد خود یعنی ۳/۸۴۱۹ دلار نزدیک نبود، اما به میزان ۱۷۹۶۸/۸۳ درصد بالاتر از پایین‌ترین سطح تاریخ خود یعنی ۰/۰۰۲۸۰۲ دلار در ۷ جولای ۲۰۱۴ رشد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا