اخبار تکنولوژی

بازگشت اسپانسرهای کریپتویی به دنیای ورزش

شبکه هلیوم موبایل اسپانسر تیم‌های ورزشی Miami Hurricanes شده است.

 

هلیوم موبایل (Helium Mobile)—سرویس تلفن بی‌سیم که بر روی شبکه غیرمتمرکز و مجهز به رمزارز هلیوم (Helium Network) ساخته شده است—جدیدترین اسپانسر مالی تیم‌های ورزشی Miami Hurricanes است.

در بیانیه این خبر آمده که به عنوان بخشی از این همکاری، هلیوم موبایل میزبان تبلیغات بازی‌های خانگی تیم‌های ورزشی Miami Hurricanes خواهد بود و همچنین برای دانش‌آموزان نیز پیشنهاداتی در نظر گرفته شده که هنور اعلام نشده‌اند. این حمایت مالی در بازی بسکتبال مردان میامی و نوتردام در ۲ دسامبر آغاز می‌شود و هلیوم موبایل به عنوان اسپانسر ارائه کننده این بازی عمل می‌کند.

این قرارداد تا پایان فصل دانشگاهی ۲۰۲۳-۲۰۲۴ برقرار است. یکی از نمایندگان هلیوم موبایل گفته که این یک حمایت مالی شش رقمی است، اما جزئیات مالی خاصی ارائه نکرد.

در ماه آگوست، هلیوم موبایل یک طرح تلفن نامحدود ۵ دلاری در ماه را در میامی با استفاده از شبکه‌هات اسپات خود راه‌اندازی کرد، که توسط کاربرانی که برای مشارکت در شبکه توکن دریافت می‌کنند، اداره می‌شوند. شبکه هلیوم موبایل همچنین توسط پوشش سراسری G5 پشتیبانی می‌شود که زمانی که کاربران در محدوده یک هات اسپات نباشند، از آن استفاده می‌شود.

فرانک مونگ، مدیر عامل شرکت Nova Labs خالق هلیوم موبایل، گفت: «ما می‌دانیم که بودجه‌ها چقدر محدود هستند و با دانشگاه میامی برای کمک به دانشجویان، اساتید، کارکنان و طرفداران برای داشتن یک طرح تلفن مقرون به صرفه‌تر در شهرشان همکاری می کنیم.»

شرکت‌های کریپتویی در سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ با وجود صنعت رو به رشد، تعدادی قرارداد برای حمایت‌های مالی تیم‌های ورزشی و لیگ را امضا کردند، اما این اسپانسرهای کریپتویی پس از سقوط بازار کریپتو در سال گذشته کاهش یافت – به‌ویژه پس از فروپاشی صرافی FTX در نوامبر ۲۰۲۲.

اما چنین قراردادهایی برای اسپانسرهای کریپتویی در سال ۲۰۲۳ هنوز پابرجا هستند، زیرا سازنده شبکه Sui، Mysten Labs، نیز با تیم Red Bull Racing قرارداد امضا کرد و صرافی کراکن نیز اسپانسر تیم Williams Racing شد. همچنین، دو قرارداد فعلی باشگاه‌های فوتبال با دو صرافی دیگر تمدید شد—میلان با BitMEX و منچستر سیتی با OKX. اما جریان قراردادهای حمایت مالی جدید کریپتویی با تیم‌های ورزشی تا حدی کاهش یافته است.

درباره شبکه هلیوم موبایل

هلیوم یک «شبکه‌ای از شبکه‌های» غیرمتمرکز است که کاربران را برای مشارکت و اجرای نود‌های وایرلس با پاداش دادن به آنها با ارز دیجیتال تشویق می‌کند. هلیوم که ابتدا بر روی بلاکچین خود شروع به کار کرد، اوایل سال جاری پس از رای گیری جامعه در سال ۲۰۲۲ به بلاکچین سولانا مهاجرت کرد.

شبکه اصلی هلیوم به کاربران این امکان را می‌دهد تا با اجرای یک نقطه اتصال، اتصال Wi-Fi خانه یا محل کار خود را به اشتراک بگذارند، که سیگنالی را پخش می‌کند که می‌تواند به دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) نزدیک مانند حسگرها و ردیاب‌ها متصل شود. بیش از ۹۶۰ هزار نقطه از این قبیل تا به امروز مستقر شده است. 

اخیراً، شبکه هلیوم 5G راه اندازی شد تا اتصال دستگاه‌هایی مانند گوشی‌های هوشمند و لپتاپ‌ها را فراهم کند. شرکت Nova Labs، استارتاپی که سازنده اصلی هلیوم است، سرویس هلیوم موبایل را روی شبکه آن ساخت و قراردادی با T-Mobile امضا کرد تا از خدمات آن برای ارائه اتصال سراسری در سراسر ایالات متحده استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا