اخبار بلاک‌چین

خطر در کمین پالیگان؛ اینسکریپشن ها و خرابی شبکه‌های بلاکچین

حل مشکل اینسکریپشن ها با EVM‌های موازی

 

اینسکریپشن ها مجموعه‌ای از کدهای دیجیتال هستند که روی تراکنش‌های بلاکچین نوشته و ثبت می‌شوند. در حال حاضر این اینسکریپشن ها باعث خرابی در چندین شبکه بلاکچین از جمله Arbitrum، zkSync و Avalanche شده‌اند. 

براندن فارمر، یکی از بنیانگذاران پالیگان، ادعا می‌کند که ماشین‌های مجازی اتریوم (EVM) احتمالاً مشکل اینسکریپشن‌ها را برای همیشه حل کنند. اینسکریپشن ها برای اولین بار پس از آپدیت Taproot در سال ۲۰۲۱ در شبکه بیتکوین ایجاد شدند و به کاربران این فرصت را می‌دهند تا داده‌ها را در فیلد تراکنش‌ها جاسازی کنند. 

با این حال، تولیدکنندگان اینسکریپشن ها کوین‌های جدید را روی زنجیره‌های جانبی اتریوم و لایه‌های ۲ مانند آربیتروم، اولنچ و پالیگان ساختند. این نوع جدید اینسکریپشن ها در فیلد calldata، یک شبکه مبتنی بر EVM، نوشته شد و به تولیدکنندگان این فرصت را می‌دهد که کالکشن‌هایی بسازند که هزینه ساخت آنها کمتر از ساخت توکن NFT است. هرچند این روش ارزان‌قیمت در نهایت باعث هزینه‌های بالا و بی‌ثباتی برای چندین شبکه بلاکچین شد.

حل مشکل اینسکریپشن ها با EVM‌های موازی

فارمر در گفت‌وگو با کوین تلگراف عنوان کرد که EVMهای موازی می‌توانند با پردازش سریعتر تراکنش‌های نامرتبط به حل مشکل اسپم در اینسکریپشن ها کمک کنند. او استدلال کرد که EVMها معمولاً به صورت متوالی اجرا می‌شوند و تراکنش‌ها را به ترتیب پردازش می‌کنند. 

با این حال، تراکنش‌ها با یک EVM موازی به طور همزمان پردازش می‌شوند و شبکه می‌تواند هزینه‌های گاز را بومی‌سازی کند. البته این اتفاق منجر به هزینه‌های بالاتر برای کاربرانی می‌شود که از یونی سواپ یا اینسکریپشن ها استفاده می‌کنند. فارمر خاطرنشان کرد که ویژگی گس فی محلی هنوز در پالیگان اجرا نشده است و صرفاً به عنوان یک هدف به آن نگاه می‌کنیم. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا