اخبار بلاک‌چیناخبار وب 3

راه‌اندازی پایگاه اوپن سورس بلاک چین در پالیگان

آیا توسعه وب3 در پالیگان ادامه خواهد داشت؟

 

پالیگان (MATIC)، یکی از شبکه‌های پیشرو در حوزه Web3، از راه‌اندازی یک پایگاه اوپن سورس برای موارد استفاده از بلاک چین خبر داد. این پایگاه داده‌ها با نام The Value Prop میزبان بیش از ۳۰۰ برنامه کاربردی است که در بخش‌های مختلف تجاری، شبکه‌های بلاک چین و مناطق جغرافیایی گسترده شده‌اند. پالیگان خواستار مشارکت کاربران با موارد و کاربردهای بیشتر برای گسترش ارزش پیشنهادی شده است.

در میان فشارهای نظارتی، هدف این طرح برجسته کردن کاربردهای مثبت بلاک چین فراتر از تجارت دارایی است.

علیرغم بحران بانکی فعلی، توسعه وب3 در سه ماهه اول ۲۰۲۳ با سرعت بالایی ادامه دارد.

پالیگان و دنیای واقعی

کاربردهای بلاک چین‌ها در دنیای واقعی با هدف رسیدگی به مشکلات دنیای واقعی پیش از این هم مطرح بوده. ابتکار اخیر پالیگان در دوره‌ای ظاهر شده که فناوری بلاک چین با احساسات و عناوین عمدتاً منفی دست و پنجه نرم می‌کند. این فشار از سوی قانون‌گذاران ایالات متحده بر شرکت‌های مهم بازار کریپتو، از جمله بایننس و کوین بیس بیشتر دیده می‌شود.

از این رو، کارشناسان Web3 و عوامل اصلی دنیای ارزهای دیجیتالی در این زمینه معتقدند که نیاز فزاینده‌ای برای آشکار کردن برنامه‌های کاربردی برای بلاک چین وجود دارد. آنها قصد دارند این ویژگی را به عنوان یک فناوری همه منظوره ارائه دهند به عنوان ابزاری که تجارت دارایی‌ها را ساده می‌کند.

در کنار پالیگان، شبکه‌های بزرگ دیگری نیز وارد عمل شده‌اند. ریپل (XRP) اخیراً همکاری با بانک مرکزی کلمبیا، Banco de la República را برای بررسی موارد استفاده از فناوری بلاک چین اعلام کرد.

آیا توسعه وب3 در پالیگان ادامه خواهد داشت؟

پالیگان در تلاش است تا قابلیت‌های جدیدی را برای تقویت توسعه وب3 ترسیم کند و به واسطه آن قابلیت‌های جدیدی را اضافه کند. لازم به ذکر است که یکی از بنیانگذاران پالیگان، Sandeep Nailwal، برنامه کمک مالی جدیدی را به نام Nailwal Fellowship راه‌اندازی کرد. هدف از این برنامه ارائه کمک‌های مالی و منابع به توسعه‌دهندگان Web3 در مراحل اولیه است. علاوه بر بودجه، توسعه دهندگان امکان دسترسی به بنیانگذاران و سرمایه‌گذاران برتر را نیز خواهند داشت.

بر اساس داده‌های پلتفرم توسعه‌دهنده بلاک چین Alchemy، توسعه وب3 با سرعت بالایی در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، با وجود بحران بانکی ایالات متحده، ادامه پیدا کرده است. تعداد تیم‌های توسعه‌دهنده‌ای که روی پلتفرم Alchemy کار می‌کنند به بالاترین حد خود رسیده است و فعالیت توسعه‌دهندگان نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

در زمان نگارش این خبر، رمزارز پالیگان (MATIC) در منطقه منفی معامله می‌شود. بر اساس آمار کوین مارکت کپ، این کوین که در یک دوره ۲۴ ساعته ۴/۱۶ درصد کاهش داشت، در زمان نگارش این خبر با قیمت ۰/۵۸۸۴ دلار معامله می‌شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا