اخبار بلاک‌چیناخبار بین الملل

کاهش ۸ درصدی قیمت لونا (LUNC)

براساس توییت فیلیپ آدزیچ، وزیر کشور مونته نگرو، توکن‌های بومی بلاک چین Terra به نام لونا (LUNC) در بحبوحه گزارش‌هایی مبنی بر دستگیری بنیانگذار آن دو کوون (Do Kwon) در مونته نگرو، ۸ درصد کاهش یافت.

در توییت آدزیچ آمده است که نام این فرد مظنون احتمالاً دو کوون (Do Kwon) است و دولت در تلاش برای تایید هویت اوست.

تریدرها بلافاصله به این گزارش‌ها واکنش نشان دادند. لونا از قیمت ۱/۴۰ دلار در زمان نگارش این خبر در روز پنجشنبه ۱۰ سنت کاهش یافت. طبق داده‌های سایت CoinGecko، توکن‌های Luna Classic فقط ۳/۷ درصد کاهش یافتند.

پلیس مونته نگرو، دو کوون را که یک تبعه کره جنوبی و یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل آزمایشگاه‌های Terraform مستقر در سنگاپور بوده را بازداشت کرده است.

به گفته فیلیپ آدزیچ، وزیر کشور مونته نگرو، کوون مسئول بیش از ۴۰ میلیارد دلار خسارت است که در فرودگاه پودگوریتسا با اسناد جعلی دستگیر شد. کره جنوبی، ایالات متحده و سنگاپور همگی به دنبال استرداد او هستند.

در حال حاضر مقامات مونته نگرو منتظر تایید رسمی هویت وی هستند. 

دو کوون یک کارآفرین اهل کره جنوبی و یکی از بنیانگذاران Terraform Labs، شرکت فناوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال سنگاپور است. او در زمینه بلاک چین پیشرو است و در چندین پروژه ارزهای دیجیتال شرکت داشته.

دو کوون به دلیل مشارکت در ایجاد سیستم استیبل کوین که برای تثبیت ارزش ارزهای دیجیتال از آن استفاده می‌شود، به عنوان «پادشاه ارزهای دیجیتال» شهرت پیدا کرد.

با این حال، شهرت او پس از سقوط قیمت‌های TerraUSD و Luna در سال ۲۰۲۲ لکه‌دار شد. این اتفاق تقریباً ۴۰ میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال را از بین برد که منجر به ورشکستگی Three Arrows Capital، یک صندوق تامینی ارزهای دیجیتال شد.

پس از تغییر نام تجاری پروژه، TerraUSD Classic و USC به دلیل نگرانی‌های موجود، با استقبال ضعیفی از سوی سرمایه‌گذاران مواجه شدند.

دو کوون در کره جنوبی، ایالات متحده و سنگاپور به اتهام دخالت در جرایم مالی از جمله کلاهبرداری و پولشویی تحت تعقیب است. گزارش‌های قبلی ادعا می‌کردند که او در صربستان مخفی شده است.

براساس گزارش‌ها، کوون آخرین بار پس از ترک دبی در ماه دسامبر در صربستان دیده شد. شایان ذکر است که مونته نگرو با صربستان مرز مشترک دارد.

وزارت دادگستری کره جنوبی از دولت صربستان برای یافتن کوون درخواست کمک کرد.

فیلیپ آدزیچ، وزیر کشور مونته نگرو فاش کرد که مظنون بازداشت شده در فرودگاه با اسناد جعلی دستگیر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا