اخبار بلاک‌چین

ترون: پرطرفدارترین بلاک چین ۵ ساله شد!

ترون با بیشترین تعداد کاربر فعال روزانه پرطرفدارترین بلاک چین شناخته شد!

 

از اواخر ماه مه ۲۰۱۸ که شبکه اصلی ترون ظهور کرد، پنج سال می‌گذرد. این بلاک چین لایه یک اکنون به‌عنوان زنجیره عمومی انتخابی، با بیشترین تعداد کاربر فعال روزانه، بیشترین تراکنش‌های روزانه و بیشترین گردش استیبل کوین USDT شناخته می‌شود. 

این بلاک چین پرطرفدار موفق شده با تحت تاثیر قرار دادن صنعت ارزهای دیجیتالی به واسطه دستاوردهای متنوع خود، در میان تمام زنجیره‌های عمومی پیشرو باشد. با افزایش تصاعدی تعداد زنجیره‌های قابل مقایسه و گزینه‌های رقابتی، ترون همچنان با عملکرد خوب، مقیاس‌پذیری و امنیت بی‌نظیر خود برجسته است و توسعه‌دهندگان و کاربران را در سراسر جهان جذب می‌کند.

پس از پنج‌ساله شدن این بلاک چین در اول ژوئن، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) شروع به پذیرش درخواست‌ها برای مجوزهای پلتفرم معاملات کریپتو کرد. به عنوان یک زنجیره عمومی سطح بالا، ترون وعده پشتیبانی کامل از بلندپروازی‌های هنگ کنگ در زمینه وب3 را برای تبدیل شدن به قطب رمزنگاری جهان داده است.

ترون توسط H.E. Justin Sun در سال ۲۰۱۷ و شبکه اصلی آن در ۳۱ مه ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد. پنج سال پس از راه‌اندازی شبکه اصلی خود، ترون اکنون بیش از ۱۶۵ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد و بیش از ۵/۷ میلیارد تراکنش را پردازش کرده است. طبق گفته DeFiLlama، این بلاک چین بر اساس شاخص TVL (ارزش کل قفل‌شده) پس از اتریوم در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

شبکه ترون یک زیرساخت تجاری قوی از طریق مشارکت در سراسر صنعت ایجاد کرده است و تبدیل به بزرگراه استیبل کوین جهانی برای USDT، USDC، TUSD، USDJ و USDD شده است.

بر اساس داده‌های وب‌سایت تتر، عرضه TRC20-USDT از ۴۶/۱ میلیارد دلار فراتر رفته است که اکنون ۱۰ میلیارد دلار بیشتر از ERC20-USDT بومی اتریوم است که ۶۰ درصد کل عرضه تتر را تشکیل می‌دهد.

پروتکل TRC-20 که توسط ترون راه‌اندازی شده است، با پشتیبانی از یک بلاک چین ایمن، مقرون به صرفه و کارآمد در میان کاربران تبدیل به انتخابی مناسب شده است. علاوه بر این، ترون با تعهد گروهی از توسعه‌دهندگان فعال، اکوسیستم کاملی را توسعه داده است که موارد مختلفی را از جمله دیفای، NFT، صنعت گیم روی بلاک چین، استیبل کوین‌ها، متاورس، راه‌حل‌های زنجیره‌ای متقابل، و DIDs پوشش می‌دهد.

ترون قصد دارد ارزش بازار استیبل کوین زنجیره‌ای خود را در سال ۲۰۲۳ به ۱۰۰ میلیارد دلار برساند و تلاش می‌کند تا اولویت کاربران استیبل کوین در سراسر جهان تبدیل شود.

در اکتبر ۲۰۲۲، ترون به عنوان بلاک چین ملی برای کشورهای مشترک المنافع دومینیکا تعیین شد و به هفت توکن ابزاری مبتنی بر ترون، حق قانونی به عنوان ارزهای دیجیتال مجاز برای استفاده در تجارت روزمره در این منطقه اعطا شد. این همکاری مسیری را برای پروژه‌های بلاک چین در جهت کشف برنامه‌های کاربردی فناوری و توسعه با کشورهای مستقل ایجاد کرد.

به نظر می‌رسد پنج سال آینده مانند پنج سال قبل هیجان‌انگیز جلو برود. تیم دائو ترون مطمئن است که با استقبال از پروژه‌ها و پروتکل‌های بیشتر در اکوسیستم خود به هدف توسعه فناوری بلاک چین دست یابند. ترون که یک عامل اساسی در پیشبرد اقتصاد دیجیتال جهانی است، تلاش می‌کند تا تجارت و جامعه غیرمتمرکز را برای همه افراد روی کره زمین تقویت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا