اخبار بلاک‌چیناخبار تکنولوژی

آهنگ Big Boy مایکل جکسون در بلاکچین Anotherblock منتشر می‌شود

اولین دمو استودیویی مایکل جکسون بر روی بلاکچین منتشر می‌شود

 

بیش از پنج دهه پس از اینکه مایکل جکسون نسخه دموی آهنگ Big Boy را ضبط کرد، قرار است نسخه استودیویی این آهنگ به صورت جهانی و به صورت وینیل دیجیتال از طریق پلتفرم موسیقی بلاکچین Anotherblock به صورت جهانی بر روی بلاکچین منتشر شود.

در اقدامی تاریخی، اولین ضبط استودیویی از مایکل جکسون جوان، که بیش از پنج دهه مخفی نگه داشته شده بود، در هفتم دسامبر به عنوان یک «وینیل دیجیتال» از طریق یک پلتفرم مبتنی بر بلاکچین منتشر خواهد شد.

این آهنگ با عنوان «Big Boy نسخه One-Derful» به‌صورت دیجیتالی از طریق پلتفرم موسیقی بلاکچین Anotherblock منتشر می‌شود و از طریق پلیر پلتفرم با انتشار تصاویر نسخه اصلی آهنگ در دسترس است. این نسخه به مدت چهار روز به صورت نسخه باز و محدود در دسترس خواهد بود.

آهنگ «Big Boy نسخه One-Derful» مایکل جکسون و نسخه محدود NFT
آهنگ «Big Boy نسخه One-Derful» مایکل جکسون و نسخه محدود NFT – منبع: Another Block

این ضبط که به ۱۳ ژوئیه ۱۹۶۷ برمی گردد، مایکل جکسون هشت ساله را به همراه برادرانش در جلسه افتتاحیه استودیو در One-Derful در شیکاگو به تصویر می‌کشد.

این انتشار نتیجه همکاری بین Recordpool، صاحب ضبط، و بازار موسیقی و حق امتیاز مبتنی بر بلاک چین، Anotherblock است.

انقلاب وینیل دیجیتال در صنعت موسیقی

Anotherblock قبلاً با هنرمندان بزرگ دیگری مانند ریحانا، The Weeknd و جستین بیبر همکاری کرده است. میشل ترائوره، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران شرکت در توضیحات خود درباره انتشار این آهنگ توضیح داد:

«انتشار این آهنگ به‌عنوان یک وینیل دیجیتال روی بلاکچین، ساختن داستان‌ها و کامیونیتی پیرامون این آهنگ و ارتقای آن به چیزی فراتر از صرفاً یک کالا را ممکن می‌سازد.»

او گفت: «برخی از آهنگ‌ها، و به‌ویژه این آهنگ، شایسته فضایی خاص هستند که ناپدید نشوند. این فرمت جدید به ما فرصتی می‌دهد تا داستان‌های بیشتری پیرامون موسیقی بسازیم.»

او گفت که از انتشار این آهنگ هیجان‌زده است و آن را ادامه‌ای برای «ایجاد تحولی در صحنه مالکیت دیجیتال صنعت موسیقی» می‌داند.

دموی اصلی مایکل جکسون از Big Boy
دموی اصلی مایکل جکسون از Big Boy – منبع: Anotherblock

کاترین جکسون، مادر مایکل، هیجان خود را در مورد انتشار ابراز کرد و نقل شده است که نسخه‌های ضبط شده از میراث موسیقی ما تغییر مثبتی برای موسیقی در عصر دیجیتال خواهد بود. این گواهی است که داستان جکسون‌ها، درست مانند موسیقی ما، بی‌انتها باقی می‌ماند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا