خبر فوری

کلاهبرداری جنجالی در شبکه اصلی Pi

کلاهبرداری شبکه Pi از کاربران، با توطئه‌چینی پیش از راه‌اندازی!

 

شبکه Pi که قبل از راه‌اندازی محبوبیت زیادی پیدا کرد، اکنون در سرفصل اخبار کلاهبرداری قرار دارد. بر اساس یک گزارش، چندین کاربر هنگام تلاش برای مبادله پی کوین، ارز مجازی این شبکه، قربانی یک توطئه کلاهبرداری شده‌اند.

بر اساس یک گزارش، چندین حساب کاربری در گروه‌های فیس‌بوک شبکه پی، ادعا می‌کنند که پی کوین را با قیمت‌های تورمی خریداری می‌کنند و از کاربران می‌خواهند تا قبل از دریافت پول، ارز خود را انتقال دهند. اما هنگامی که کاربران، پی کوین خود را منتقل می‌کنند، این حساب‌ها ناپدید می‌شوند.

به گفته Coin Gabbar، این گزارش، پیچیدگی عملکرد شبکه Pi را نشان می‌دهد. زیرا شبکه اصلی Pi هنوز فعال نشده است و در فاز اصلی، شبکه بسته است. در چنین شرایطی، تراکنش‌ها فقط بین کاربران امکان‌پذیر است و در هیچ صرافی ارز دیجیتالی، قابل انجام نیستند. این امر، رسیدگی به این موضوع را برای مقامات دشوار کرد. اکنون پلیس نیز وارد عمل شده است و بررسی فعالیت‌های مربوطه را آغاز کرده است.

همه چیز درباره امنیت کیف پول دیجیتال. این مقاله را در سایت رمزآگاه بخوانید.

روش‌هایی برای در امان ماندن از کلاهبرداری در شبکه Pi

  • ابتدا، کاربران باید توجه کنند که اگر شبکه اصلی Pi راه اندازی نشد، کوین‌های آن را نباید از طریق هیچ صرافی، به خرید یا فروش رساند.
  • برای دریافت پی کوین، باید اپلیکیشن آن را دانلود کرده و وارد شوید؛ تنها در این صورت می‌توانید کوین این شبکه را به دست آورید.
  • طبق اطلاع‌رسانی، هنوز در شبکه اصلی فعال نشده است. از این رو، خرید یا فروش از طریق هر حساب یا رسانه اجتماعی، می‌تواند یک کلاهبرداری باشد. در چنین شرایطی باید هوشیار باشید.
  • تیم Pi اعلام کرده است که شبکه اصلی آن، در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌شود. بنابراین، خرید و فروش پی کوین قبل از راه‌اندازی امکان‌پذیر نیست. فقط از طریق اپلیکیشن رسمی می‌توان آن را ماین کرد.
  • شبکه Pi، در حدود ۱۰ میلیون حساب تایید شده ایجاد کرده است. این شبکه چند روز به بیش از ۱۰ میلیون کاربر خود که در اپلیکیشن شبکه خود احراز هویت کرده‌اند، دست پیدا کرد. تیم مرتبط با شبکه Pi اعلام کرد که ۱۰ میلیون کاربر دیگر نیز در اپلیکیشن فعال هستند. همه آنها فرآیند احراز هویت خود را تکمیل و هویت خود را تأیید کرده‌اند.
  • این تیم همچنین در پستی گفته بود که اگر بیش از ۱۵ میلیون کاربر در شبکه KYC دریافت کنند، توکن‌های آن قابل معامله خواهند بود. با این حال، شبکه Pi بر روی مکانیسم «پروتکل اجماع استلار» کار می‌کند که به کاربران، بر اساس مشارکت آنها در شبکه، مزیت‌ها و پاداش‌هایی می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا