اخبار بین الملل

مسترکارت با استفاده از هوش مصنوعی تراکنش‌های مشکوک در کریپتو را شناسایی می‌کند

همکاری با Feedzai برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های کریپتو

 

مسترکارت با شرکت هوش مصنوعی Feedzai همکاری می‌کند تا تراکنش‌های مشکوک در کریپتو را در آن واحد شناسایی کند. Feedzai یک سیستم مدیریت ریسک مبتنی برهوش مصنوعی است که قرار است به مسترکارت در برابر کلاهبرداری‌های کریپتو کمک کند. 

در یک بیانیه مطبوعاتی در ۲۰ نوامبر، Feedzai گفت که هر دو شرکت محصول امنیتی Ciphertrace Armada که متعلق به مسترکارت است را در پلتفرم Feedzai با نام RiskOps ادغام خواهند کرد. 

مسترکارت و Feedzai با فناوری‌های ترکیبی قصد دارند به مؤسسات مالی اجازه دهند در تراکنش‌های مشکوک در کریپتو در آن واحد مداخله کنند تا قبل از خروج وجوه از حساب قربانی‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال، پرداخت را متوقف کنند. 

رئیس امنیت سایبری در مسترکارت گفته: «ما خوشحالیم که از طریق این شراکت جدید می‌توانیم با کمک به جلوگیری از کلاهبرداری‌ها قبل از وقوع آنها، به مشتریان بیشتری امنیت و اعتماد ارائه دهیم.» 

طبق داده‌های Feedzai، حدود ۴۰ درصد از کلاهبرداری‌ها از یک مؤسسه مالی به یک صرافی ارز دیجیتال انجام می‌شود. در مصاحبه‌ای با CNBC، Bhalla فاش کرد که کلاهبرداری در رمزارزها «پنج برابر بیشتر از تراکنش‌های معمولی با ارز فیات» است و افزود که اتحاد بین این دو شرکت «تشخیص تراکنش‌های مشکوک در کریپتو» را ممکن می‌سازد. 

طبق یک بلاگ پست، مسترکارت CipherTrace را در سال ۲۰۲۱ به عنوان بخشی از برنامه‌های خود برای تسریع و گسترش استراتژی مرتبط با امور کریپتو خود خریداری کرد اما جزئیات این خرید فاش نشده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا