اخبار صرافی ها

وثیقه ۱۷۵ میلیون دلاری برای چانگ‌پنگ ژائو

چانگ‌پنگ ژائو موظف است تمام پاسپورت‌های خود را تحویل دهد.

 

دفتر دادستانی ایالات متحده محدودیت‌های سفری بیشتری را برای مدیرعامل سابق بایننس، چانگ‌پنگ ژائو (Changpeng “CZ” Zhao) اعمال کرده است. دادستان ایالات متحده، تسا گورمن، طی یک پرونده قانونی در ۲۳ فوریه در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه غربی واشنگتن، به دنبال تایید شرایط لازم برای نگه داشتن چانگ‌پنگ ژائو به قید وثیقه بود. 

محدودیت‌های پیشنهادی تسا شامل اقامت ژائو در قاره امریکا تا زمان صدور حکم در ۳۰ آوریل و ارائه اخطار سه روزه برای هرگونه سفر است. تسا همچنین درخواست کرد که ژائو تمام پاسپورت‌ها از جمله پاسپورت کانادایی و سایر اسناد مسافرتی خود را به دادگاه تحویل دهد. تمام این اتفاق‌ها نشان‌دهنده سقوط چانگ‌پنگ ژائو است. 

علی‌رغم مخالفت‌های تیم حقوقی ژائو، این درخواست نشان‌دهنده تلاش‌ها برای جلوگیری از خروج مدیرعامل سابق بایننس از کشور است چرا که او در نوامبر ۲۰۲۳ به جرمش برای یک برنامه مبارزه با پولشویی بایننس اعتراف کرد.

وثیقه ۱۷۵ میلیون دلاری برای چانگ‌پنگ ژائو

چانگ‌پنگ ژائو، پس از اعتراف به گناه خود، یک وثیقه ۱۷۵ میلیون دلاری نیاز دارد. از طرفی، دادگاه درخواست او برای سفر به امارات متحده عربی برای ملاقات با خانواده را نیز رد کرد. البته، قاضی ریچارد جونز در ۲۳ فوریه، جریمه ۱/۸ میلیارد دلاری و ۲/۵ میلیارد دلار مصادره اموال را به عنوان بخشی از معامله ۴/۳ میلیارد دلاری بین بایننس و مقامات ایالات متحده پذیرفت. 

با وجود این، ژائو، بایننس و Binance.US هنوز با یک پرونده قانونی مواجه هستند؛ پرونده کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ژوئن ۲۰۲۳. هرچند، داستان‌ها بعد از اخراج ژائو ادامه دارد و پس از خروج ژائو، ریچارد تنگ نقش مدیرعامل بایننس را بر عهده گرفت. 

تنگ در مصاحبه اخیر خود در دسامبر ۲۰۲۳ اذعان داشت که این صرافی در مقایسه با وضعیت شش سال قبل آن کاملاً متفاوت است و از زمان خروج چانگ‌پنگ ژائو بایننس تغییرات زیادی را تجربه کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا