اخبار صرافی ها

شکایت از کریستیانو رونالدو به دلیل تبلیغ اوراق بهادار ثبت نشده در بایننس

از ستاره فوتبال به خاطر همکاری با بایننس شکایت شد!

 

کریستیانو رونالدو به این متهم شده که NFTهای مرتبط با بایننس او ظاهراً باعث تبلیغ سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت نشده در این صرافی شده است.

کریستیانو رونالدو، ستاره فوتبال، با شکایت دسته جمعی از سوی شاکیان مواجه شده است که ادعا می‌کنند از تبلیغ او برای صرافی ارز دیجیتال بایننس که اکنون به طور قانونی درگیر دادگاه شده است، متحمل ضرر شده‌اند.

یک پرونده در ۲۷ نوامبر در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در فلوریدا ثبت شد که طبق آن که رونالدو «در هماهنگی با صرافی بایننس در ارائه و فروش اوراق بهادار ثبت نشده و تبلیغ آنها، کمک کرده یا نقش فعال داشته است.»

بایننس در اواسط سال ۲۰۲۲ وارد یک شراکت چند ساله با رونالدو شد تا کلکسیونی از NFTهای رونالدو را تبلیغ کند و حداقل سه کلکسیون از NFTهای این ستاره فوتبال به بایننس مستقیماً مرتبط هستند.

این شکایت ادعا می‌کند کاربرانی که برای NFT‌های رونالدو ثبت‌نام کرده‌اند، احتمالاً از بایننس برای مقاصد دیگر مانند سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت‌نشده، از جمله ارز دیجیتال BNB و دیگر برنامه‌های سودآور استفاده می‌کنند: «تبلیغات رونالدو باعث شده میلیون‌ها طرفدار او به سرمایه‌گذاری در پلتفرم بایننس و سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار ثبت نشده تشویق شوند.»

در این شکایت آمده است که رونالدو به دلیل نفوذ و گستردگی او با ۸۵۰ میلیون فالوور در سراسر شبکه‌های اجتماعی، بخش مهمی از محبوبیت رو به رشد بایننس بوده. شاکیان ادعا می‌کنند که فروش NFT او در ارتقای صرافی بایننس «بسیار موفق» بوده است؛ با افزایش ۵۰۰ درصدی جستجوها برای Binance طی یک هفته پس از فروش اولیه.

در این شکایت ادعا شده است که رونالدو «درباره فروش اوراق بهادار ثبت نشده بایننس» می‌دانسته یا باید می‌دانسته، زیرا او «تجربه سرمایه‌گذاری دارد و منابع وسیعی برای دریافت مشاوران خارجی دارد».

در این شکایت به راهنمایی‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اشاره شده است که به افراد مشهور در مورد نیاز به افشای پرداخت‌های دریافتی برای تبلیغ ارزهای دیجیتال هشدار داده است. در شکایت ادعا شده که رونالدو این کار را نکرده است.

شاکیان این پرونده مایکل سایزمور، مایکی ونگدارا و گوردون لوئیس هستند که به دنبال جبران خسارت و کمک مالی برای پوشش هزینه‌های قانونی هستند.

در همین حال، بایننس و موسس آن چانگ پنگ ژائو به دلیل نقض قوانین مبارزه با پولشویی و مبادله و انتقال دارایی‌های ثبت نشده با مشکلات قانونی خود روبرو هستند. چندی پیش آنها به جرم خود اعتراف کردند و به دولت ایالات متحده تسویه حساب ۴/۳ میلیارد دلاری پرداخت کردند.

ژائو از سمت مدیرعاملی کناره‌گیری کرده و با ۱۸ ماه زندان مواجه است. بایننس هم موافقت کرده است تا پنج سال توسط وزارت دادگستری و وزارت خزانه داری آمریکا به صورت مستقیم نظارت شود. 

همچنین SEC از Binance شکایت کرده است و ادعا می‌کند که اوراق بهادار ثبت نشده را فروخته است و گزارش شده که در حال بررسی است که آیا Binance از وجوه مشتری سوء استفاده کرده است یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا