اخبار بین الملل

ترس غول های ارز دیجیتال از سخت تر شدن قوانین سازمان خزانه داری آمریکا

الیزابت وارن، سناتور ایالات متحده که فردی بدبین نسبت به ارزهای دیجیتال میباشد، از کمیسیون بورس اوراق بهادار (SEC) خواسته تا تلاش‌های خود را برای اجرای قانون در حوزه ارزهای دیجیتال دوبرابر کند، و همچنین تأکید کرد که صنعت ارزهای دیجیتال از آنچه در آینده رخ خواهد داد ترس دارد.

وارن اظهار داشت که از زمانی که گنسلر به عنوان رئیس کمیسیون بورس اوراق بهادار در آوریل ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) سوگند یاد کرده است، این کمیسیون شروع خوبی برای رفع برخی از مشکلات ایجاد شده توسط رهبران سابق خود در دولت ترامپ داشته است.

به گزارش رویترز، سناتور الیزابت وارن از کنگره می‌خواهد تا مقامات و منابع بیشتری را برای کمک به کمیسیون بورس اوراق بهادار در سرکوب شرکت‌کنندگان صنعت ارزهای دیجیتال مستقر کند.

وارن ادعا کرد که مدیران قبلی SEC اساساً برای حفظ بازار ارزهای دیجیتال به کار های غیر قانونی زیادی از جمله اوراق بهادار ثبت نشده، پول شویی و فرار از تحریم ها چراغ سبز نشان داده اند.

اما به گفته وارن، این صنعت که هر ساله در آن میلیون‌ها دلار برای لابی کردن برای فرار از نظارت SEC هزینه میشد  اکنون تحت رهبری گنسلر در حال پاکسازی است و این موضوع رهبران صنعت را ترسانده است.

این سناتور همچنین از تنظیم‌کننده‌های ایالات متحده در بخش‌های بانکی و محیط زیست خواست تا از بزرگان صنعت ارز های دیجیتال بخواهند که در حاشیه مسائل مرتبط بیشتر پاسخگو باشند.

این کمیسیون با صدای بلند و واضح اعلام کرده است که صنعت ارز های دیجیتال برای قوانین امنیتی طولانی مدت که از سرمایه گذاران محافظت می کند و یکپارچگی بازارهای مالی ما را تضمین می کند، مجوز نمی گیرد.

ریچی تورس، سناتور نیویورک، در 6 دسامبر از دفتر پاسخگویی دولت ایالات متحده درخواست کرد تا تحقیقاتی را در مورد شکست کمیسیون SEC در بررسی و افشای کلاهبرداری ادعایی FTX ماه ها قبل از فروپاشی صرافی ارز دیجیتال انجام دهد.

چند روز بعد، در 10 دسامبر، سناتور Tom Emmer، کمیسیون بورس اوراق بهادار و گنسلر را به دلیل عملکرد ضعیف در جمع‌آوری اطلاعات رمزنگاری پس از فروپاشی FTX مورد انتقاد قرار داد و گفت که باید هزینه «شکست‌های نظارتی» خود را به کنگره توضیح دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا