اخبار بین الملل

خروج سرمایه ۴۴ میلیارد دلاری از بانک های آمریکایی Morgan Stanley و BNY Mellon

سه غول مالی آمریکا، Morgan Stanley و BNY Mellon اخیرا شاهد فرار ۴۴.۳۵۴ میلیارد دلار سپرده در یک دوره سه‌ماهه بودند.

 

سه غول مالی آمریکا، Morgan Stanley و BNY Mellon اخیرا شاهد فرار ۴۴.۳۵۴ میلیارد دلار سپرده در یک دوره سه‌ماهه بودند.

بر اساس آخرین بیانیه مطبوعاتی از درآمد سه‌ماهه BofA، میانگین سپرده‌های وام‌دهندگان از ۱.۰۰۶۳ تریلیون دلار در ۳۰ ژوئن، به ۹۸۰.۱ میلیارد دلار تا ۳۰ام سپتامبر کاهش یافت. این کاهش قیمت حدود ۲۶.۲ میلیارد دلار در سه ماه اتفاق افتاد. 

در همین حال سپرده‌های بانک BNY Mellon طی مدت مشابه ۱۵.۱۰۱ میلیارد دلار کاهش پیدا کرد و از ۲۷۷.۲۹ میلیارد دلار به ۲۶۲.۱۰۸ میلیارد دلار رسید.

سپرده‌گذاران مورگان استنلی ۳.۰۵۳۴ میلیارد دلار خارج کردند. این مبلغ برابر  با ۳۴۸.۵۱۱ میلیارد دلار در پایان سه‌ماهه دوم و ۳۴۵.۴۵۸ میلیون دلار در پایان سه‌ماهه سوم بود. 

BofA، BNY Mellon و مورگان استنلی تنها غول‌های مالی نیستند که شاهد کاهش شدید سپرده بودند.

جی پی مورگان چیس، ولز فارگو و سیتی مجموعا 84.5 میلیارد دلار خروج سپرده داشتند و این اتفاق از سه‌ماهه دوم تا سه‌ماهه سوم امسال رخ داد.

در میان بحبوحه کاهش سپرده‌ها، جی پی مورگان، ولز فارگو و سیتی گروپ برای جلوگیری از انتقال وجوه مشتریان میلیاردها دلار هزینه می‌کنند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، جی پی مورگان ۲۱.۸۳ میلیارد دلار هزینه بهره در سه‌ماهه سوم پرداخت کرد که نسبت به سه‌ماهه مشابه سال گذشته ۱۷۰ درصد افزایش داشته است.

ولز فارگو در همین مدت ۸.۹۹ میلیارد دلار به مشتریان خود اختصاص داد و این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷۵ درصد افزایش داشت.

از طرفی هزینه بهره سیتی گروپ در سه‌ماهه گذشته به ۲۱.۰۱ میلیارد دلار رسید که جهشی حدود ۱۸۵ میلیارد دلار نسبت به سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا