اخبار بین الملل

یک زن مسن بریتانیایی بیش از ۲۰۰ هزار دلار در یک کلاهبرداری عاشقانه در دنیای کریپتو از دست داد

آخرین کلاهبرداری عاشقانه در بیت کوین (BTC)

یک پیرزن مستمری بگیر بریتانیایی که در ناتینگهام شایر زندگی می‌کند، قربانی یک کلاهبرداری عاشقانه بیت‌کوین شد، و مبلغ ۲۰۷ هزار دلار از دست داد.

پلیس موفق شد برخی از وجوه دزدیده شده را به او بازگرداند و به مردم هشدار داد که با توجه به افزایش کلاهبرداری‌های مشابه، در رابطه با دوستیابی آنلاین هوشیارتر باشند.

آخرین کلاهبرداری عاشقانه در بیت کوین (BTC)

پلیس ناتینگهام شایر گفت زنی حدوداً ۷۰ ساله بیش از ۲۰۰ هزار دلار به یک آدرس بیت کوین مشکوک متعلق به فردی که به صورت آنلاین با او قرار ملاقات داشت، انتقال داده است. شخص مورد نظر این طرح را از نیجریه تنظیم و اجرا کرد و تنها هدف او سرقت وجوه از افراد مستمری بگیر بود.

این زن که نامش فاش نشد، در ماه می ۲۰۲۰ با کلاهبرداری که خود را جراح ارتش ایالات متحده معرفی کرده بود، شروع به چت کرد. ارتباط آنها در ماه‌های بعد به یک رابطه تبدیل شد و به Google Handouts تغییر یافت.

در مقطعی فرد کلاهبردار به زن گفت که عاشق اوست و برای پایان قرارداد و بودن با او به پول نیاز دارد. او اصرار داشت که تنها راه برای دریافت وجوه این است که آن خانم مقداری را به کیف پول بیت‌کوین خاصی منتقل کند و قول دهد که مبلغ را به موقع به او برگرداند.

این پیرزن پول نقد را از حساب بانکی خود برداشت و اسکناس را از طریق دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین (BTC) در ناتینگهام به کیف پول فرد کلاهبردار واریز کرد. با این حال، این خانم خیلی زود متوجه شد که بیش از ۲۰۰ هزار دلار از پس‌انداز خود را برای یک کلاهبردار فرستاده است و نه یک جراح نجیب!

پس از باز کردن پرونده، پلیس محلی در یک همکاری با بانک موفق شد نزدیک به ۱۲۵ هزار دلار از این وجه را به او بازپرداخت کند. با این حال، این خانم مسن احساس بدی داشت و به دیگران هشدار داد که در قرارهای اینترنتی بسیار محتاط باشند.

کارولین هنری–پلیس و کمیسر این پرونده بر تلاش‌های مقامات برای کمک به این زن برای بازگرداندن برخی از دارایی‌های او تأکید کرد و از مردم خواست به محض شک و تردید در مورد چنین کلاهبرداری‌هایی با مراکز قانونی تماس برقرار کنند.

«ما از هر کسی که سناریوی مشابهی را تجربه کرده می‌خواهیم با پلیس تماس بگیرد. خجالت نکشید که به ما بگویید در چه شرایطی هستید. اگر دوران سختی را پشت سر می‌گذارید، می‌توانیم به شما کمک و از شما حمایت کنیم.»

پلیس گفت که این موضوع به این معنی نیست که مردم باید استفاده از سایت‌های دوستیابی را متوقف کنند، بلکه کافیست برخی از قوانین ضروری را رعایت کنند. برای مثال، هرگز درخواست دوستی از افرادی را که نمی‌شناسند نپذیرند، از افشای اطلاعات شخصی یا ارسال پول به شخصی که فقط به صورت آنلاین با او آشنا شده‌اند نیز اجتناب کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا