اخبار بین المللخبر فوری

پذیرش یوآن دیجیتال در دانشگاه‌های چین

دانشجویان می‌توانند برای کارهای روزانه خود از یوآن دیجیتال استفاده کنند.

 

دانشگاه‌های چین اعلام کرده‌اند که یوآن دیجیتال را به عنوان روش پرداخت می‌پذیرند و به دنبال راه‌هایی هستند که به دانشجویان اجازه دهند از ارز دیجیتال بانک مرکزی این کشور (CBDC) در تمام جنبه‌های زندگی دانشگاهی خود استفاده کنند.

این اظهارات از سوی شرکت شنژن بورس اوراق بهادار ژجیانگ ژنگ‌یوان ژی‌هویی ارائه شده است. این شرکت گفت که راه‌حل‌های پرداخت یوان دیجیتال خود را «در بسیاری از دانشگاه‌ها» در منطقه آزمایشی مدنظر خود فعال کرده است، از جمله دانشگاه سوچو (Suzhou)، در جنوب استان جیانگ سو.

این شرکت گفت که تمام ساختمان‌های پردیس دانشگاه سوچو برای پردازش پرداخت‌های یوان دیجیتال به روز شده‌اند. برخی از کارت‌خوان‌ها قبلاً فقط با «کارت‌های پردیس دانشگاه» و پرداخت‌های UnionPay سازگار بودند. این شرکت افزود که دانشگاه سوچو اولین دانشگاه در این کشور است که یوآن دیجیتال را می‌پذیرد.

این بدان معناست که دانشجویان می‌توانند هزینه رفت‌وآمد در وسایل حمل و نقل دانشگاهی مانند اتوبوس را از طریق یوآن دیجیتال بپردازند.

آنها همچنین می‌توانند از کیف پول‌های CBDC خود به عنوان نوعی کارت شناسایی استفاده کنند و از کدهای QR در کیف پول‌های دیجیتال پنج بانک بزرگ این کشور برای ثبت حضور خود در کلاس‌ها استفاده کنند.

دانش‌آموزان همچنین می‌توانند کیف پول‌های خود را اسکن کنند تا از گیت‌های مخصوص تردد عبور کنند و کارت‌های هوشمند و نرم‌افزار تشخیص چهره را حذف کنند.

این شرکت گفت که این راه‌حل در پارک‌ها نیز در حال گسترش است.

کیف پول یوآن دیجیتال در «شرکت‌ها» نیز استفاده می‌شود و می‌توانند جایگزین کارت‌های هوشمند کارکنان شوند.

آیا دانشگاه‌ها می‌توانند پیشتاز پذیرش یوآن دیجیتال باشند؟

این شرکت گفت که راه‌حل آن به عنوان یک معیار برای پذیرش CBDC در صنعت آموزش در استان جیانگ سو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دانشگاه‌های چین اغلب دارای اکوسیستم‌های اقتصادی کوچک و نسبتا بسته هستند و شامل غذاخوری‌ها، فروشگاه‌ها و امکانات متعلق به مدرسه هستند. از این رو، دانشگاه‌ها اغلب برای آزمایش گزینه‌های جدید پرداخت یوان دیجیتال مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در سال ۲۰۲۱، اولین کیف پول‌های سخت یوآن دیجیتال در غذاخوری کارکنان بیمارستان تونگرن دانشکده پزشکی دانشگاه جیائو تونگ مستقر در شانگهای به کار گرفته شد.

اواخر سال گذشته، دانشگاه مطالعات و تجارت بین‌المللی فوژو به اولین نهاد چینی تبدیل شد که تراکنش زمین مبتنی بر یوان دیجیتال را انجام داد. دانشگاه حدود ۷/۱۴ میلیون دلار برای خرید یک قطعه زمین پرداخت کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا