اخبار بین المللخبر فوری

یوان دیجیتال برای اولین بار در معاملات اوراق بهادار

یوان دیجیتال یا e-CNY نسخه دیجیتالی شده ارز قانونی چین (RMB) است که توسط بانک مرکزی چین، بانک خلق چین (PBOC) صادر می‌شود. یوان دیجیتال عمدتاً برای خریدها و معاملات خرده فروشی در مقیاس کوچک طراحی شده است.

بر اساس گزارش محلی در روز دوشنبه شانزدهم ژانویه، یوان دیجیتال یا e-CNY که یک توکن صادر شده توسط بانک چین است، برای اولین بار برای خرید اوراق بهادار استفاده شده است. به گزارش نشریه China Securities اکنون سرمایه‌گذاران می‌توانند از یوآن دیجیتال برای خرید اوراق بهادار با اپلیکیشن موبایل Soochow Securities استفاده کنند.

چین در توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) از بسیاری از کشورها جلوتر است. هفته گذشته، این کشور برای اولین بار یوان دیجیتال را وارد گردش پول نقد کرد. به گفته رسانه Yicai Global، چین عملیات مالی جدیدی را به برنامه پرداخت الکترونیکی یوان خود اضافه کرده است که به کاربران امکان پرداخت آفلاین را می‌دهد.

در ماه اکتبر، تراکنش‌های یوان دیجیتال به ۱۰۰ میلیارد یوان (۱۴ میلیارد دلار) رسید. براساس گزارشی از انجمن رسمی مؤسسات پولی و مالی، کشورهای سراسر جهان با CBDCها پیش می روند و اکثر بانک‌های مرکزی به دنبال انتشار CBDC در طی ۱۰ سال هستند. باهاما، جامائیکا و نیجریه قبلاً هم CBDC صادر کرده‌اند.

چین اپلیکیشن جدید یوان دیجیتال را برای iOS و اندروید در فروشگاه‌های اپلیکیشن داخلی منتشر کرده است. این برنامه اکنون در ۲۳ شهر در سراسر چین در دسترس کاربران است و میلیون‌ها کاربر را قادر می‌سازد تا با ثبت‌نام از طریق طیف وسیعی از بانک‌های تجاری از e-CNY استفاده کنند. علاوه بر این، WeChat (سرویس پیام‌رسانی چندمنظوره برای تلفن‌های همراه که در چین ساخته شده) اعلام کرد که راه‌اندازی یوان دیجیتال را به‌عنوان یک گزینه پرداخت در پلتفرم خود آغاز می‌کند و این ارز دیجیتال را به بیش از ۱/۲ میلیارد کاربر معرفی می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا