اخبار بلاک‌چین

پلتفرم Aave از طرح جدید کارمزد رونمایی کرد

توزیع کارمزد بین دارندگان توکن Aave در طرح جدید این پلتفرم

 

طرح جدیدی در پلتفرم وام‌دهی غیرمتمرکز Aave در حال آماده‌سازی است که فعال‌سازی «طرح جدید کارمزد» برای توزیع کارمزد بین دارندگان را مورد هدف قرار داده است. مارک زلر، بنیانگذار پلتفرم Aave به این پیشرفت در رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد و پیشنهاد یک بررسی موقت را برای تغییر در هفته آینده پیشنهاد داد. در حال حاضر AaveDAO سود خالص سالانه ۶۰ میلیون دلار دارد و بحث در مورد استفاده از این سود برای توزیع کارمزد بین دارندگان توکن به شدت بالا گرفته است.

نمای کلی پلتفرم Aave و طرح جدید کارمزد

پلتفرم Aave، یک پلتفرم وام‌دهی رمزارز است که در چندین شبکه بلاک چین فعالیت می‌کند. این پلتفرم به دریافت‌کنندگان وام این امکان را می‌دهد که با استفاده از یک ارز دیجیتال به عنوان وثیقه، وام بگیرند. 

پلتفرم Aave توسط دارندگان توکن Aave یا همان اعضای AaveDAO اداره ‌می‌شود و اکنون در حال بررسی فعال‌سازی مکانیزم «طرح جدید کارمزد» است. این طرح جدید که در پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) مانند Aave رایج است، قابلیت توزیع کارمزد تراکنش‌ها را بین دارندگان توکن فراهم می‌سازد. 

چنین مکانیزمی به مدیران Aave این قدرت را می‌دهد تا سیاست‌های مربوط به کارمزد را مطابق با نیازها و اهداف پلتفرم پیش ببرند و روی پاداش‌های ذینفعان و مدل اقتصادی پلتفرم تأثیر به‌سزایی داشته باشند.

تحولات اخیر در پلتفرم Aave

بحث‌های اخیر در AaveDAO شامل پیشنهادهایی در مورد محدودیت‌های وثیقه Dai است. مشاوران مدیریت ریسک از Chaos Labs پیشنهادی را ارائه کردند که از کاهش نسبت وام به ارزش (loan-to-value ratios) ارز Dai حمایت می‌کرد که خلاف کاهش پیشنهادی مارک زلر بود. 

پیشنهادهای قبلی با هدف تعیین نسبت وام به ارزش ارز Dai روی ۰٪ در همه بخش‌های Aave و حذف مشوق‌های sDAI از برنامه Merit بود. در همین حال، صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ در حال آماده‌سازی پیشنهاد طرح جدید کارمزد خود است که در اواسط آوریل و پس از بررسی وضعیت بازار معرفی می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا