اخبار بیت کوین

پیروزی بنیانگذار اپل در دعوای حقوقی علیه یوتیوب در پرونده کلاهبرداری بیتکوین

پلتفرم یوتیوب درپرونده کلاهبرداری بیتکوین مجرم شناخته شد.

 

بنیانگذار اپل، استیو وزنیاک، برنده پرونده حقوقی کلاهبرداری بیتکوین علیه یوتیوب شد که از سال ۲۰۲۰ جریان داشت. دادگاه عالی تصمیم دادگاه قبلی در پرونده کلاهبرداری بیت کوین را رد کرده است. براساس حکم دادگاه عالی یوتیوب از هرگونه مسئولیت در این مورد مبرا شده است. موضوع این پرونده این بود که ویدیوهای جعلی با استفاده از تصاویر استیو وزنیاک، در کلاهبرداری بیتکوین ساخته شده بودند. در این ویدیوهای جعلی ادعا شده بود که بیتکوین رایگان در میان عموم مردم توزیع می‌شود و به مخاطبان این ویدیو دستور داده شد که دارایی بیت کوین منتقل شده را به یک آدرس خاص انتقال دهند.

تصمیم دادگاه عالی به بنیانگذار اپل، وزنیاک، اجازه می‌دهد تا دعوای حقوقی خود را علیه پلتفرم پخش ویدیو یوتیوب ادامه دهد. علاوه بر این، این یک گام مهم به سوی اصلاح قوانین فدرال برای محافظت از پلتفرم‌هایی مانند یوتیوب در برابر مسئولیت‌های مرتبط با هر ویدیویی است که در پلتفرم آنها منتشر می‌شود.

درگیری بنیانگذار اپل در پرونده‌ای که ۱۷ فرد دیگر درگیر آن بودند

در سال ۲۰۲۰، نه تنها استیو وزنیاک، علیه پلتفرم پخش ویدیوی یوتیوب شکایت کرد، بلکه ۱۷ فرد دیگر نیز در پرونده کلاهبرداری بیتکوین، علیه یوتیوب و شرکت مادر آن، گوگل، تشکیل پرونده دادند. این ۱۷ نفر شامل بنیانگذار مایکروسافت، بیل گیتس، ثروتمندترین مرد جهان، ایلان ماسک، و مدیرعامل دل، مایکل دل بودند. همه این افراد متهم شدند که از محبوبیت این افراد مشهور برای فریب مردم استفاده کرده‌اند، با اینکه اقدامی علیه ویدیوهای جعلی در پلتفرم پخش ویدیو انجام ندادند.

ناآگاهی یک پلتفرم بزرگ مانند یوتیوب از چنین کلاهبرداری ویدیویی بزرگی در پلتفرم خود قابل توجه است. با توسعه هوش مصنوعی و افزایش موارد ویدیوهای DeepFake در سناریوی کنونی، کلاهبرداران می‌توانند از ناآگاهی یوتیوب سوءاستفاده کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا