تکنولوژی و نوآوری

آموزش ترجمه با هوش مصنوعی

بهترین ابزار هوش مصنوعی رایگان برای ترجمه فارسی

 

امروزه ابزارهای هوش مصنوعی به سرعت در حال رشد و توسعه هستند و بسیاری از وظایف و مشاغل ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ابزارهای هوش مصنوعی متنوعی در زمینه‌های مختلف به وجود آمده‌اند که کار بسیاری از ما را، چه دانشجو باشیم و چه شاغل، بسیار راحت‌تر می‌کنند. در مقاله «ابزار ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی» در رمزآگاه، درباره انواع سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و نحوه کارکرد آنها توضیح دادیم.

هوش مصنوعی راه خود را به زمینه‌های مختلفی از جمله تولید محتوای متنی و تصویری، ترجمه، برنامه نویسی و بسیاری دیگر باز کرده است. این ابزارهای AI به این دلیل به وجود آمده‌اند که افراد بتوانند با سرعت بالاتری به کارهای خود برسند و کارایی خود را در امور مختلف بالا ببرند.

یکی از زمینه‌هایی که استفاده از ابزار هوش مصنوعی در آن می‌تواند بسیار مفید باشد، ترجمه است. امکان دارد شما در موقعیت‌های مختلفی به ترجمه مطالب خاص احتیاج پیدا کنید. محصلان و دانشجویان برای تحقیق و مقاله نویسی به ترجمه متون نیاز پیدا می‌کنند؛ افراد شاغل در زمینه‌های مختلف برای توسعه شغلی و فردی خود نیازمند به دسترسی به مطالب و محتوایی نیاز دارند که اغلب فارسی زبان نیستند؛ و حتی برخی افراد برای یافتن اطلاعات جدید و علایق شخصی خود به دنبال ترجمه متون خاصی می‌گردند.

برای تسهیل مشکلات تمام این افراد، هوش مصنوعی راه حلی برای ارائه دارد. ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه با تنوع بالا و کارایی متفاوت وجود دارند. برخی از این ابزارها رایگان هستند و برخی نسخه پولی ارائه می‌دهند. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه آشنا کنیم که شامل نسخه‌های رایگان و پولی می‌شوند.

 

ابزار هوش مصنوعی برای ترجمه رایگان

 

  1. گوگل ترنسلیت (Google Translate)

معروف‌ترین ابزار هوش مصنوعی برای ترجمه که به گوش همه ما آشنا است و رایگان هم هست، گوگل ترنسلیت (Google Translae) است. شما می‌توانید از گوگل ترنسلیت برای ترجمه متون، اسناد، یا حتی صفحات کامل وبسایت به فارسی استفاده کنید.

گوگل ترنسلیت رابط کاربری بسیار آسانی دارد؛ شما متن خارجی را در سمت چپ وارد کرده و ترجمه فارسی آن را در سمت راست دریافت می‌کنید. البته باید مشخص کنید که ترجمه را به چه زبانی می‌خواهید.

گوگل ترنسلیت ساخت شرکت گوگل است و از 133 زبان پشتیبانی می‌کند، که فارسی هم یکی از آن‌ها است.

همچنین شما می‌توانید صفحات یک وبسایت را با گوگل ترنسلیت ترجمه کنید، بدون آنکه مطالب آنرا وارد پلتفرم گوگل ترنسلیت کنید؛ به این صورت که زمانی که روی یک صفحه از یک وبسایت قرار دارید، در مرورگر خود (کروم یا فایرفاکس) کلیک راست کنید و گزینه Translate را انتخاب کنید. سپس زبان فارسی را انتخاب کرده و پس از تنها چند ثانیه آن صفحه به صورت کامل برای شما به فارسی ترجمه می‌شود.

 

  1. مترجم مایکروسافت بینگ (Bing Microsoft Translator)

مترجم مایکروسافت بینگ (Bing Microsoft Translator) یک ابزار هوش مصنوعی برای ترجمه است و در نرم افزارهای Bing، Microsoft Office, SharePoint, Microsoft Edge, Skype, Visual Studio تعبیه شده است. مترجم مایکروسافت بینگ به کاربران ترجمه متنی و صوتی ارائه می‌دهد.

استفاده از مترجم بینگ مایکروسافت رایگان است و این ابزار هوش مصنوعی برای ترجمه از 129 زبان پشتیبانی ‌کند، که فارسی هم یکی از آنها است.

 

  1. ریورسو (Reverso)

ریورسو یک نرم افزار هوش مصنوعی برای ترجمه است که از 25 زبان پشتیبانی می‌کند. ریورسو نیز مثل دو مورد قبل یک ابزار هوش مصنوعی رایگان برای ترجمه است که هم می‌توان محتوای متنی و هم صوتی برای ترجمه به آن داد.

 

  1. کوییل بات (Quillbot)

کوییل بات یک ربات هوش مصنوعی است که کارهای مختلفی از جمله خلاصه کردن متون، توضیح و تفسیر متون و ترجمه متون انجام می‌دهد. ابزار ترجمه هوش مصنوعی کوییل بات برای استفاده عموم رایگان است. البته دقت کنید که ترجمه زبان فارسی آن در حال حاضر در مرحله بتا قرار دارد و نسخه آن هنوز نهایی نشده است.

 

  1. گوگل بارد (Google Bard)

گوگل بارد در واقع یک سرویس چت‌بات مانند ChatGPT است که شما می‌توانید از او هر سوالی بپرسید و به شما پاسخ می‌دهد. گوگل بارد نیز در زمان نوشتن این مقاله در مرحله آزمایشی قرار دارد و برای تولید محتوا نمی‌توان به صحت اطلاعات آن اعتماد کرد. با اینحال، می‌توانید از آن برای ترجمه به زبان‌های مختلف، از جمله فارسی، استفاده کنید. به این صورت که ابتدا از او می‌خواهید که “متن زیر را به فارسی ترجمه کن” و سپس متن مورد نظر خود را در ادامه پیست می‌کنید. البته صحت ترجمه گوگل بارد بستگی به داده‌های آن در آن زمینه دارد و شاید ترجمه روانی نباشد، اما استفاده از آن رایگان است.

 

  1. یاندکس (Yandex)

شما می‌توانید متون یا صفحات وب را با استفاده از پلتفرم yandex translate ترجمه کنید. این یک برنامه نسبتاً ساده است که به طور مشابه با Google Translate کار می‌کند. فقط متن را بچسبانید و زبان مورد نظر خود را برای ترجمه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از ورودی صوتی، آپلود اسناد و عکس‌ها و حتی ترجمه صفحات وب با استفاده از Yandex استفاده کنید.

 

 

ابزار هوش مصنوعی غیررایگان برای ترجمه

 

  1. Taia

تایا (Taia) یک ابزار هوش مصنوعی فوق العاده برای ترجمه است که از ۹۷ زبان پشتیبانی می‌کند و زبان فارسی یکی از آنهاست. این فناوری هوش مصنوعی را با مترجمان واجد شرایط ترکیب می کند تا بهترین نتایج را به مشتریان ارائه دهد.

ترجمه‌های تایا با بکارگیری افرادی انجام می‌شود که کار را به سرعت و با استفاده از ترجمه ماشینی به پایان می‌رسانند. برای دریافت تخمین سریع قیمت از Taia نیازی به نصب نرم افزار ندارید. تایا تحویل به موقع ترجمه‌های عالی را با امتیاز رضایت مشتری 99.4 درصد تضمین می‌کند. این شرکت همچنین برای افرادی که بیش از یک ترجمه می خواهند، خدمات طولانی مدت ارائه می‌دهد.

 

  1. TextCortex

تکست کورتکس نیز یکی دیگر از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه است. این پلتفرم طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را برای نویسندگان فراهم می‌کند و از الگوریتم‌های پیشرفته و یادگیری ماشینی برای خواندن، درک و حتی تولید محتوای متنوع استفاده می‌کند.

بیش از 30 پلتفرم از جمله فیسبوک، توییتر، لینکدین، Google Docs و سایرین با افزونه TextCortex سازگار هستند. برنامه TextCortex همچنین ویژگی‌های بسیاری برای اصلاح بیشتر مطالب شما ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از چت بات این پلتفرم برای ترجمه به فارسی استفاده کنید.

 

  1. RWS

این سیستم ترجمه ماشینی از 2700 زبان و گویش متمایز پشتیبانی می کند. این برنامه ممکن است به تنهایی یا همراه با Microsoft Office استفاده شود. علاوه بر این، ابزار ترجمه ماشینی RWS دارای قابلیت‌های OCR و تشخیص خودکار گفتار (ASR) است که می‌تواند انواع فرم‌های اسناد را بخواند.

 

  1. memoQ Translator PRO

MemoQ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ترجمه موجود است. یک تیم ماهر از مترجمان، برنامه ترجمه Memoq را ایجاد کردند. Memoq ویژگی‌های قابل توجه و کاربرپسندی را ارائه می‌دهد که از کارهای پردازش اطلاعات پشتیبانی می‌کند.

 

 

ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه بسیار زیادند. هر کدام از این پلتفرم‌ها برای استفاده افراد مختلف با نیازها و تخصص‌های مختلف ساخته شده‌اند. در این مقاله ما بهترین و محبوب‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برای ترجمه را به شما معرفی کردیم که هر کدام در صنایع و مهارت‌های مختلفی ماهر هستند. البته شما می‌توانید با تحقیق در گوگل ابزارهای دیگری نیز پیدا کنید که کار ترجمه را در حوزه تخصصی شما انجام می‌دهند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا