اخبار بین الملل

برنامه ریزی کاخ سفید برای کاهش خطرات مرتبط با رمزارزها

دولت بایدن، رئیس جمهور آمریکا، چارچوب جامع خود را تعریف کرد و تنظیم‌کنندگان مقررات و کنگره را تشویق کرد تا در بیانیه‌ای جدید میزان فشار را روی حوزه رمزارزها بیشتر کنند.

کاخ سفید در ۲۷ام ژانویه بیاینه‌ای منتشر کرد که براساس آن برنامه‌ریزی جدیدی را برای کمک به کاهش خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال به دولت جو بایدن ارائه کرده است. رهنمودهای قانونی دولت بخش اعظم این سند را به کنگره ایالات متحده ارجاع کرد.

نویسندگان بیانیه یک مسیر دو وجهی را ترسیم کردند. آنها نوشتند: «ما یک سال گذشته را صرف شناسایی خطرات ارزهای دیجیتال و اقدام در جهت کاهش این خطرات با استفاده از اختیاراتی کرده‌ایم که شعبه اجرایی در اختیار دارد.»

اولین عنصر در این برنامه، «اولین» چارچوب جامع دولت برای توسعه دارایی‌های دیجیتال است که در سپتامبر ۲۰۲۲ منتشر شد. این سند بر اساس گزارش‌هایی تنظیم شده است که توسط فرمان اجرایی رئیس‌جمهور درباره تضمین توسعه مسئولانه دارایی‌های دیجیتال در مارس ۲۰۲۲ صادر شد. 

دستگاه‌های اجرایی در حال افزایش اجرا و صدور دستورالعمل‌های جدید هستند. طبق این بیانیه، سازمان‌های دولتی در حال توسعه برنامه‌های آگاهی‌دهنده عمومی برای کمک به مصرف‌کنندگان در درک خطرات خرید ارزهای دیجیتال هستند. به‌ طور خاص به تنظیم کنندگان مقررات بانکی اشاره کرد و آنها را تشویق کرد که به تلاش‌های خود ادامه دهند. این بیانیه در همان روزی صادر شد که صندوق ذخیره فدرال عضویت بانک دارایی دیجیتال Custodia را در این سیستم رد کرد.

نکته قابل توجه در این بیانیه ارائه فهرستی از اقدامات است که دولت مایل است از کنگره ببیند، و در ادامه افزود: «کنگره نیز باید تلاش‌های خود را در این زمینه افزایش دهد.»

کاخ سفید فهرست بلندبالایی از وظایف قانونگذاران را در نظر گرفته است. توصیه‌های این فهرست شامل گسترش اختیارات تنظیم‌کنندگان، تقویت الزامات افشای اطلاعات مربوطه، تقویت مجازات‌ها برای تخلفات، افزایش بودجه برای اجرای قانون و پیروی از توصیه‌های موجود در گزارش شورای نظارت بر ثبات مالی می‌شود که توسط فرمان اجرایی الزامی شده است.

نویسندگان این بیانیه از این فرصت استفاده کردند و از کنگره خواستند که از برخی از اقدامات اجتناب کند: «قانون نباید به نهادهای اصلی مانند صندوق‌های بازنشستگی چراغ سبز نشان دهند تا برای ورود به بازارهای رمزارز بی‌گدار به آب بزنند.»

آنها خاطرنشان کردند که محدود کردن چنین اقداماتی از گسترش هرج‌ومرج موجود در بازار رمزارزها به سیستم مالی گسترده‌تر جلوگیری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا