اخبار بین الملل

همکاری گوگل کلود و السالوادور برای پذیرش رمزارزها

گوگل کلود برای دیجیتالی کردن بخش‌های مختلف با کشور السالوادور همکاری می‌کند.


گوگل کلود (Google Cloud) و دولت السالوادور برای دیجیتالی کردن زیرساخت‌های کشور در بخش‌های مختلف وارد یک همکاری هفت ساله شده‌اند.

گوگل کلود در ۲۹ آگوست از همکاری جدید خود با دولت السالوادور برای ایجاد دفتر و ارائه خدمات Google Distributed Cloud در این کشور خبر داد.

هدف از این مشارکت دیجیتالی کردن کشور، به روزرسانی خدمات دولتی و بهبود سیستم‌های مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی است. GDC همچنین به تقویت زیرساخت‌ها برای تولید داده‌ها در السالوادور کمک می‌کند.

نایب بوکله، رئیس جمهور این کشور، گفت که او معتقد است السالوادور به سرعت در حال تبدیل شدن به «قطب نوآوری» است.

این مشارکت هفت سال طول می‌کشد و در انتظار تصویب کامل قانون‌گذاری است و به دولت کمک می‌کند تا پروژه‌ها و فرآیندهایی مانند صدور صورت‌حساب و مجوز را دیجیتالی کند. طبق این اعلامیه، ورود گوگل کلود به السالوادور اولین دولت آمریکای لاتین است که از فناوری ابری استفاده می‌کند.

توماس کوریان، مدیرعامل Google Cloud، گفت که معتقد است رایانش ابری می‌تواند آمریکای لاتین را «متحول کند».

او گفت: «دسترسی به رایانش ابری به طور چشمگیری در صنایع و مناطق در سراسر جهان گسترش یافته است» و افزود: «شرکت‌های کوچک و بخش دولتی را قادر می‌سازد تا از برنامه‌ها و خدمات مشابه به عنوان بازارهای بزرگ استفاده کنند.»

زیرساخت GDC به حمایت از موضع فعال السالوادور در مورد پذیرش بیت کوین و ادغام رمزارزها در جامعه کمک کرده و این امکان را برای نودهای کامل بیت کوین با پشتیبانی از پروتکل معمولی فراهم می‌کند.

علاوه بر این، در هشتم آگوست، السالوادور به صرافی ارزهای دیجیتال بایننس مجوزی برای ارائه خدمات کریپتو به کاربران خود در این کشور اعطا کرد. بیت کوین از سال ۲۰۲۱ در این کشور به عنوان ارز قانونی درآمده است.

اخیراً، طرح Bitcoin Beach مطرح شد و به بیش از ۲۵ هزار دانش‌آموز در مورد بیتکوین آموزش داد و به آنها کمک کرد تا از طریق سیستم آموزشی کشور «دیپلم بیت کوین» کسب کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا