اخبار بیت کویناخبار بین الملل

مجرمان سوئدی بار دیگر دارندگان بیتکوین را هدف گرفتند

دزدی دوباره بیتکوین در سوئد توسط باند‌های سازماندهی شده

 

یک زوج میانسال سوئدی قربانی یک حمله خشونت‌آمیز به خانه خود شدند که توسط باندهای سازماندهی شده انجام شد که به دنبال سرقت بیتکوین آنها بودند. 

این حادثه که اوایل این هفته در شهر رونینگ در جنوب استکهلم رخ داد، روند هشدار دهنده سرقت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال در سوئد را پررنگ کرده است. همانطور که در خبر دیروز گزارش دادیم، سرقت بیتکوین در سوئد شدت گرفته و مجرمان سوئدی دارندگان بیتکوین را هدف قرار می‌دهند. 

روند فزاینده سرقت‌های خشونت‌آمیز بیتکوین در سوئد 

این بار این سرقت در شهر رونینگ به عنوان یک حادثه جدی توسط سایت‌های خبری محلی گزارش شده و گفته شده که یکی از قربانیان از طریق هلیکوپتر آمبولانس به بیمارستان منتقل شده است. خوشبختانه جراحات جانی آنها خطرناک نیست. 

به گفته اریک وال، یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد استارک نت که از نزدیک این سرقت‌های بیتکوین را دنبال کرده است، حمله روز دوشنبه نشان‌دهنده شدت گرفتن الگوی نگران‌کننده سرقت‌های مربوط به بیت کوین در سوئد است.

ماه گذشته در شهر Södertälje، دو شخصیت برجسته در دنیای بیتکوین و کریپتو قربانی حملات مشابهی به خانه‌های خود توسط مردان مسلح و ناشناس شدند. یکی از قربانیان سه ساعت مورد آزار جسمی قرار گرفته و دیگری به سختی موفق به فرار شده.

اولین حادثه در سال گذشته زمانی رخ داد که به یکی از مشهورترین طرفداران بیتکوین در سوئد به صورت وحشیانه‌ای در آپارتمانش حمله شد. علیرغم تسلیم کردن مقدار قابل توجهی از دارایی‌های بیتکوین و کریپتو خود، سارقان ساعت‌ها او را  مورد ضرب و شتم و آزار فیزیکی قرار دادند.

سرقت کریپتو در سوئد نشان از عدم امنیت حریم خصوصی دارد 

آنچه نگران‌کننده است ارتباط آشکار بین این اتفاقات و پادکست‌های عمومی اخیر قربانیان پیرامون بیتکوین است که اغلب از طریق رسانه‌های اجتماعی انجام می‌شد. این وضعیت سوالاتی را در مورد امنیت و حریم خصوصی افراد فعال در صنعت ارزهای دیجیتال در سوئد ایجاد می‌کند. 

یک عامل کلیدی در این میان، سهولت در دستیابی به اطلاعات شخصی، از جمله آدرس محل سکونت و سوابق مالیاتی افراد در سوئد است. این اطلاعات برای عموم قابل دسترس است و باعث می‌شود مجرمان قربانیان بالقوه را هدف قرار دهند. این قانون در سوئد به عنوان «Offentlighetsprincipen» یا «اصل دسترسی عمومی به اطلاعات» شناخته می‌شود که هدف آن کاهش فساد است، اما در حمایت از افراد دنیای دیجیتال برعکس عمل کرده است. 

پلیس سوئد به شباهت ابزارهای عملیاتی مورد استفاده در این سرقت‌ها اذعان کرده است و آنها را به یک باند سرقت بیتکوین گره می‌زند. تحقیقات ادامه دارد، اما در ارتباط با این رویدادها بازداشتی صورت نگرفته است. در حالی که مقامات به تلاش‌های خود برای دستگیری مجرمان ادامه می‌دهند، مسئله حریم خصوصی و امنیت اطلاعات شخصی در چشم انداز آینده ارزهای دیجیتال در سوئد همچنان یک نگرانی مبرم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا