اخبار استخراجاخبار بیت کویناخبار تحلیلی

چگونه از فروش بزرگ بیت کوین سود ببریم؟

عرضه بیت کوین در صرافی‌ها افزایش پیدا کرد.

 

بیت کوین اخیراً شاهد پنجمین فروش بزرگ خود در سال جاری بود که بیشتر سهم آن از کوین بیس بود. شاخص‌های بازار نیز نزولی به نظر می‌رسیدند.

  • عرضه بیت کوین در صرافی‌ها افزایش پیدا کرد که نشان می‌دهد این رمزارز تحت فشار فروش قرار دارد.
  • قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته ۲ درصد افزایش یافت، اما ماینرها در حال فروش دارایی‌های خود بودند.

ماه مه به نفع سرمایه‌گذاران نبود، چرا که قیمت بیت کوین (BTC) کاهش چشمگیری داشت. با پایان یافتن ماه مه، بیت کوین ۸ درصد کاهش یافت که بدترین ماه از آخرین زمستان کریپتو بود. سؤالی که مطرح می‌شود این است که با کاهش تقریباً ۶ درصدی در این سه ماهه، آیا اکنون زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاران برای انباشت بیت کوین بیشتر است؟

فشار بازار ارزهای دیجیتالی روی بیت کوین 

نمودار هفتگی بیت کوین پس از چند روز حرکت جانبی قیمت، بالاخره سبز شد. با توجه به داده‌های کوین مارکت کپ، قیمت بیت کوین در هفت روز گذشته بیش از ۲ درصد افزایش یافته است.

در زمان نگارش این خبر، با قیمت ۲۶۸۹۰/۸۹ دلار با ارزش بازار بیش از ۵۲۱ میلیارد دلار معامله می‌شود. با این حال، آخرین داده‌ها حاکی از آن است که با افزایش فشار فروش بر بیت کوین، ممکن است روند صعودی به زودی به پایان برسد.

داده‌های Santiment نیز همین نتیجه را نشان می‌دهد. عرضه بیت کوین در صرافی‌ها افزایش یافته، در حالی که عرضه آن خارج از صرافی‌ها تقریباً راکد است که یک سیگنال نزولی رایج است.

علاوه بر این، جریان ورودی مبادلات بیت کوین نیز افزایش یافت و احتمال کاهش قیمت در روزهای آینده را بیشتر کرد.

مقایسه عرضه بیت کوین در صرافی‌ها و خارج از صرافی‌ها
مقایسه عرضه بیت کوین در صرافی‌ها و خارج از صرافی‌ها – منبع: Santiment

فشار فروش بر احساسات پیرامون پادشاه دنیای ارزهای دیجیتالی نیز تأثیر داشت. طبق نمودار، شاخص وزن‌دار احساسات بازار درمورد بیت کوین پس از جهش در ۲۹ مه افت کرد.

این موضوع نشان می‌دهد که احساسات منفی بر بازار حاکم شده است. با این حال، تسلط اجتماعی آن همچنان بالا به نظر می‌رسد که نشان‌دهنده محبوبیت بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتالی است.

مقایسه شاخص وزن‌دار احساسات بازار و شاخص تسلط اجتماعی بیت کوین
مقایسه شاخص وزن‌دار احساسات بازار و شاخص تسلط اجتماعی بیت کوین – منبع: Santiment

معیارهای بازار بیت کوین به نفع خرس‌ها

نگاهی به داده‌های CryptoQuant نشان می‌دهد که سپرده‌های خالص بیت‌کوین در صرافی‌ها در مقایسه با هفت روز گذشته بالاتر بوده است که بیشتر نشان‌دهنده فشار فروش است. علاوه بر این، نکته جالب توجه ماینرهایی بودند که فروش دارایی‌های خود را آغاز کردند.

شاخص موقعیت ماینرهای بیت کوین (MPI) قرمز بود، که نشان می‌دهد ماینرها دارایی‌های بیشتری را در مقایسه با میانگین یک ساله آن فروختند.

شاخص موقعیت ماینرهای بیت کوین
شاخص موقعیت ماینرهای بیت کوین – منبع: CryptoQuant

آیا اکنون زمان مناسبی برای انباشت بیت کوین است؟

ممکن است بیت کوین شاهد اصلاح قیمت دیگری باشد چرا که چندین شاخص بازار نزولی بودند. میانگین متحرک واگرایی همگرایی (MACD) امکان یک متقاطع نزولی را نیز نشان می‌دهد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) بیت کوین یک روند نزولی را ثبت کرد که نگران‌کننده به نظر می‌رسید. با این حال، شاخص جریان پول بیت کوین (MFI) اندکی افزایش یافت که یک علامت مثبت بود.

بنابراین، پیش از اینکه بیت کوین رالی صعودی بعدی خود را آغاز کند، ممکن است فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد تا بیت کوین بیشتری انباشت کنند.

چارت یک روزه فروش بیت کوین در کوین بیس
چارت یک روزه فروش بیت کوین در کوین بیس – منبع: TradingView

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا