اخبار بین الملل

نوجوان بریتانیایی یک‌شبه به خاطر نقص بانکی میلیونر شد

نوجوان بریتانیایی یک‌شبه صاحب ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار پول شد!

 

بانک بریتانیایی Nationwide به طور کاملاً تصادفی یکی از مشتریان خود را یک شبه مولتی‌میلیونر کرد. این بانک به خاطر نقص فنی حساب این فرد را تا مبلغ ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار افزایش داد.

دین گیلسپی (Dane Gillespie) از بلفاست، کشور ایرلند، می‌گوید که یک چک به ارزش حدود ۱۰۹۰۰ دلار را در حساب بانکی خود در Nationwide نقد کرده است و سپس با دیدن حجم بالای پول نقد در حساب خود شوکه شد.

این بانک بیش از ۳۳۳ میلیارد دلار دارایی را مدیریت می‌کند و به دلیل یک نقص فنی، ۳ صفر به سپرده گیلسپی اضافه کرد. مادر این نوجوان می‌گوید: 

«امروز صبح به او گفتم که چک باید در حساب تو تسویه شود. چند لحظه بعد شوهرم با عکس مشخصات حساب بانکیش به من پیام داد و چند دقیقه طول کشید تا روی آن پیام کلیک کنم.»

او به من گفت: 

«می‌خواهم یک پورشه سفارش بدهم. من گفتم عجله نکن این پول برای ما نیست و باید این موضوع را سریعاً بررسی کنیم.»

علی رغم تمایل دین برای خرج کردن پول نقد، خانواده صبر کردند و بانک موجودی نوجوان را در عرض چند ساعت به حالت عادی بازگرداند.

نوع متفاوتی از انتقال «پول رایگان» ماه گذشته در ایرلند نیز رخ داد. یک بانک میلیارد دلاری در ایرلند به مشکل برخورد و این خبر در توییتر به سرعت پخش شد. این نقص فنی به مشتریان این امکان را می‌داد که پول نقدی را که متعلق به آنها نبود، برداشت کنند.

این مشکل به مردم این فرصت را داد که تا حدود ۱۰۰۰ دلار به برنامه‌های بانکداری دیجیتال Revolut پول ارسال کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا