اخبار تکنولوژی

همکاری آسترازنکا با یک شرکت هوش مصنوعی برای کشف درمان سرطان

توسعه هوش مصنوعی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی/درمانی

 

شرکت آسترازنکا با یک شرکت هوش مصنوعی برای یافتن درمانی برای سرطان همکاری می‌کند. هدف این همکاری ایجاد یک مدل هوش مصنوعی زیرو-شات یا بدون نمونه است که بر روی ایجاد آنتی‌بادی‌های درمانی جدید و تقویت آنتی‌بادی‌های موجود کار می‌کند.

شرکت داروسازی آسترازنکا که یکی از واکسن‌های کووید-۱۹ را تولید کرده است، با یک شرکت بیولوژیک هوش مصنوعی (AI) مستقر در ایالات متحده به نام Absci برای طراحی یک آنتی‌بادی برای سرطان همکاری خواهد کرد.

طبق گزارش فایننشال تایمز در ۳ دسامبر، شرکت آسترازنکا تا ۲۴۷ میلیون دلار برای تحقیق و توسعه و پرداخت هزینه‌های اولیه برای Absci سرمایه‌گذاری خواهد کرد. هدف این همکاری ایجاد یک مدل هوش مصنوعی زیرو-شات است که روی ایجاد آنتی‌بادی‌های درمانی جدید برای سرطان و بهبود داروهای موجود کار می‌کند. این گزارش نوع یا انواع سرطان‌های بررسی شده را مشخص نکرده است.

وبسایت Absci ادعا می‌کند که هوش مصنوعی آن هر هفته «میلیاردها سلول» را غربال می‌کند. در حال حاضر این شرکت در ۱۷ پروژه فعال مشارکت دارد. به گفته معاون ارشد شرکت آسترازنکا، «هوش مصنوعی ما را قادر می‌سازد نه تنها موفقیت و سرعت فرآیند کشف بیولوژیک خود را افزایش دهیم، بلکه تنوع مواد بیولوژیکی را نیز افزایش دهیم.»

بر اساس گزارش رویترز، شان مک‌کلین، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی Absci نیز به طور علنی این همکاری را تایید کرد و اظهار داشت که شرکت آسترازنکا به تقویت فعالیت هوش مصنوعی آن کمک خواهد کرد.

توسعه هوش مصنوعی در صنعت مراقبت‌های بهداشتی/درمانی شتاب بیشتری به دست آورده، زیرا می‌تواند به طور قابل توجهی تحقیقات نوآورانه و دقت تجزیه و تحلیل داده‌ها را سرعت بخشد. در ماه نوامبر، سازمان بیمارستان هنگ کنگ از راه اندازی یک مرحله آزمایشی هوش مصنوعی برای مبارزه با موجودات زنده مقاوم به چند دارو یا ابر میکروب‌ها خبر داد. هوش مصنوعی داده‌های بالینی را تجزیه و تحلیل خواهد کرد تا ضرورت تجویز آنتی‌بیوتیک‌هایی را که استفاده بیش از حد از آنها باعث افزایش ابر میکروب‌های مقاوم در این جزیره می‌شود، تعیین کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا