اخبار بلاک‌چیناخبار بین المللاخبار قانون‌گذاری

بیش از ۸۰ شرکت ارز دیجیتال برای حضور در گردهمایی هنگ کنگ اعلام آمادگی کرده‌اند

از ماه اکتبر، بیش از ۸۰ شرکت دارایی مجازی اعلام کرده‌اند که تمایل دارند در گردهمایی هنگ کنگ شرکت کنند، و ۲۳ شرکت برای حضور در هنگ کنگ به طور قطعی اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیش از ۸۰ شرکت مرتبط با دارایی‌های مجازی در چین و سایر کشورها تمایل خود را برای حضور در هنگ کنگ در میان تلاش‌های این شهر برای تبدیل شدن به قطب وب 3 ابراز کرده‌اند.

کریستین هوی، وزیر خدمات مالی و خزانه‌داری، در یک سخنرانی در ۲۰ مارس در هنگ کنگ، اظهار داشت که هنگ کنگ از اکتبر ۲۰۲۲ توجه شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال را در سراسر جهان به خود جلب کرده است.

هوی خاطرنشان کرد که از زمانی که دولت هنگ کنگ بیانیه سیاست خود را در مورد توسعه دارایی‌های مجازی در اکتبر ۲۰۲۲ منتشر کرد، بیش از ۸۰ شرکت مرتبط با دارایی مجازی اعلام کرده‌اند که تمایل دارند تا پایان فوریه ۲۰۲۳ در هنگ‌کنگ حاضر شوند.

شرکت‌های فعال در زمینه مبادلات دارایی‌های مجازی، زیرساخت‌های بلاک چین و شرکت‌های امنیت شبکه بلاک چین برای حضور در هنگ‌کنگ اعلام آمادگی کرده‌اند.

هوی خاطرنشان کرد که این شرکت‌ها تمایل دارند که اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات اجرایی بیانیه، الزامات قانونی، شرایط ویزا برای پذیرش استعدادها و اقدامات پشتیبانی هدفمند برای دارایی‌های مجازی و بخش وب3 به‌دست آورند.

هوی گفت که هنگ کنگ در حال حاضر بیش از ۸۰۰ شرکت فین‌تک دارد و از موقعیت خوبی برای تبدیل شدن به قطب پیشرو در زمینه وب3 برخوردار است و به بودجه ۵۰ میلیون دلاری سال جاری برای تسریع وضعیت اکوسیستم وب3 اشاره کرد.

هوی همچنین بر برنامه‌های هنگ کنگ برای ایجاد یک مجوز برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های مجازی در ژوئن ۲۰۲۳ تاکید کرد.

او پیشنهاد کرد که این موضوع می‌تواند منجر به حضور بیشتر شرکت‌های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال در هنگ کنگ شود و افزود: «به واسطه ایجاد یک سیستم نظارتی جامع و واضح، ما انتظار داریم شرکت‌های VA با کیفیت بالاتری در هنگ کنگ کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کنند یا به دنبال فرصت‌های توسعه در این کشور باشند.»

کمیسیون اوراق بهادار هنگ کنگ (SFC) در حال حاضر در مورد مجوز خود به عنوان بخشی از فرآیند مشاوره، پذیرای بازخوردهای دیگر شرکت‌هاست که تا ۳۱ مارس ادامه خواهد داشت.

این کمیسیون پیشنهاد کرد که تمام پلتفرم‌های تجاری متمرکز ارزهای دیجیتال که در هنگ کنگ فعالیت می‌کنند باید از نهاد نظارتی مجوز بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا