اخبار آلت کوین ها

۱۰ ارز دیجیتال برتر سال ۲۰۲۳

فهرست ۱۰ ارز دیجیتال برتر بازار برای خرید

 

اگر تازه وارد دنیای ارزهای دیجیتالی شده‌اید، تعداد و تنوع زیاد بازار، از بیت‌کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر، باعث می‌شود سردرگم شوید. برای اینکه در ابتدای مسیر بتوانید با وجود سردرگمی برای اهداف خود تصمیمات جدی بگیرید، ۱۰ ارز دیجیتال برتر بر اساس ارزش بازار یا ارزش کل کوین‌های در گردش را در این فهرست جمع‌آوری کرده‌ایم.

بهترین رمزارزهای بازار برای خرید در حال حاضر

۱. بیت کوین (BTC)

ارزش بازار: ۵۹۰/۸ میلیارد دلار

بیت کوین (BTC) که در سال ۲۰۰۹ توسط ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد، ارز دیجیتال برتر است. مانند بسیاری از ارزهای دیجیتال، بیتکوین بر روی یک بلاکچین یا یک دفتر کل تراکنش‌های ثبت‌شده در شبکه‌ای متشکل از هزاران کامپیوتر اجرا می‌شود. فرآیندی که از آن با عنوان پروتکل اثبات کار نام می‌بریم، بیت کوین را در برابر کلاهبرداران ایمن نگه می‌دارد.

هرچه بیتکوین بیشتر شناخته شد، قیمت آن نیز افزایش پیدا کرد. در ماه مه ۲۰۱۶، شما می‌توانستید یک بیت کوین را با قیمت حدود ۵۰۰ دلار خریداری کنید. تا ۵ ژوئیه ۲۰۲۳، قیمت بیت کوین در حدود ۳۰۴۲۰ دلار معامله شده است که نشان‌دهنده یک رشد ۵۹۸۴ درصدی است.

۲. اتریوم (ETH)

ارزش بازار: ۲۲۹/۵ میلیارد دلار

این ارز دیجیتال که پلتفرم بلاک چین خود را دارد، به دلیل کاربردهای بالقوه‌اش، مانند قراردادهای هوشمند که به طور خودکار در صورت فراهم بودن شرایط اجرا می‌شوند، و همچنین NFTهای این شبکه، مورد علاقه توسعه‌دهندگان برنامه است.

اتریوم نیز رشد فوق‌العاده‌ای را تجربه کرده است. از آوریل ۲۰۱۶ تا پایان جولای ۲۰۲۳، قیمت آن از حدود ۱۱ دلار به حدود ۱۹۰۹ دلار رسید و ۱۷۲۵۶ درصد افزایش یافت.

۳. تتر (USDT)

ارزش بازار: ۸۳/۴ میلیارد دلار

برخلاف برخی دیگر انواع ارزهای دیجیتال، تتر (USDT) یک استیبل کوین است، به این معنی که توسط ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می‌شود و به طور فرضی ارزشی برابر با یکی از آنها دارد. این بدان معنی است که ارزش تتر قرار است نسبت به سایر ارزهای رمزپایه ثابت‌تر باشد و سرمایه‌گذارانی که نسبت به نوسانات شدید سایر کوین‌ها محتاط هستند، از آن حمایت می‌کنند.

۴. بایننس کوین (BNB)

ارزش بازار: ۳۷/۲ میلیارد دلار

بایننس کوین (BNB) شکلی از ارز دیجیتال است که می‌توانید از آن برای تجارت و پرداخت هزینه در صرافی بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان استفاده کنید. بایننس کوین از زمان عرضه در سال ۲۰۱۷، صرفاً معاملات را در پلتفرم صرافی بایننس تسهیل کرده است. اکنون می‌توان از آن برای ترید، پردازش پرداخت و یا حتی رزرو در سفر استفاده کرد. همچنین می‌توان آن را با سایر اشکال ارز دیجیتال مانند اتریوم یا بیت‌کوین معامله یا مبادله کرد.

قیمت BNB در سال ۲۰۱۷ فقط ۰/۱۰ دلار بود. پیش‌بینی می شود که تا اواخر ژوئیه ۲۰۲۳، قیمت آن به حدود ۲۳۹ دلار افزایش یابد که یک افزایش ۲۳۸۴۵۸ درصدی خواهد بود.

۵. یواس‌دی کوین (USDC)

ارزش بازار: ۲۷/۷ میلیارد دلار

مانند تتر، یواس‌دی کوین (USDC) نیز یک استیبل کوین است، به این معنی که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و نسبت 1:1 با دلار آمریکا دارد. USDC توسط اتریوم تامین می‌شود و شما می‌توانید از یواس‌دی کوین برای تکمیل تراکنش‌های خود در سراسر جهان استفاده کنید.

۶. ریپل (XRP)

ارزش بازار: ۲۴/۹ میلیارد دلار

ریپل که توسط برخی از بنیانگذاران مشابه خود، به‌عنوان یک شرکت پردازش پرداخت و فناوری دیجیتال ایجاد شده است، می‌تواند در آن شبکه برای تسهیل مبادلات انواع ارزهای مختلف، از جمله ارزهای فیات و سایر ارزهای دیجیتالی اصلی استفاده شود.

در ابتدای سال ۲۰۱۷، قیمت ریپل ۰/۰۰۶ دلار بود. تا تاریخ ۵ ژوئیه، قیمت آن به ۰/۴۸ دلار رسید که معادل ۷۸۴۴ درصد افزایش بود.

۷. کاردانو (ADA)

ارزش بازار: ۱۰ میلیارد دلار

کاردانو (ADA) جزو اولین رمزارزهایی بود که از اعتبارسنجی اثبات سهام استقبال کرد. این روش با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تأیید تراکنش در پلتفرم‌هایی مانند بیت کوین، زمان تراکنش را تسریع می‌کند و مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی را کاهش می‌دهد. کاردانو همچنین مانند اتریوم برای فعال کردن قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز کار می‌کند که ADA، کوین اصلی آن، قدرت آن را تأمین می‌کند.

توکن ADA کاردانو در مقایسه با سایر ارزهای دیجیتالی بزرگ رشد نسبتاً کمی را تجربه کرده است. در سال ۲۰۱۷، قیمت کاردانو ۰/۰۲ دلار بود. تا تاریخ ۵دژوئیه این رمزارز با قیمت ۰/۲۹ دلار معامله شده است که نشان‌دهنده افزایش قیمت ۱۳۳۰ درصدی است.

۸. دوج کوین (DOGE)

ارزش بازار: ۹/۴ میلیارد دلار

دوج کوین در سال ۲۰۱۳ به عنوان یک شوخی شروع شد، اما به لطف یک انجمن اختصاصی و الگوهای خلاقانه به سرعت به یک ارز دیجیتال برجسته تبدیل شد. برخلاف بسیاری دیگر از ارزهای دیجیتالی، هیچ محدودیتی در تعداد دوج کوین‌هایی که می‌توان ایجاد کرد وجود ندارد، که باعث می‌شود با افزایش عرضه، این رمزارز در معرض کاهش ارزش قرار گیرد.

قیمت دوج کوین در سال  ۲۰۱۷  ۰/۰۰۰۲ دلار بود. این میم کوین تا ژوئیه ۲۰۲۳ با قیمت ۰/۰۷ دلار معامله شده است که رشد ۳۳۴۰۸ درصدی این رمزارز را نشان می‌دهد.

۹. سولانا (SOL)

ارزش بازار: ۷/۵ میلیارد دلار

سولانا که برای کمک به استفاده از امور مالی غیرمتمرکز (DeFi)، برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و قراردادهای هوشمند توسعه یافته است، از مکانیزم‌های ترکیبی منحصربه‌فرد اثبات سهام و اثبات تاریخ برای پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها استفاده می‌کند. SOL، توکن بومی سولانا، به تقویت این پلتفرم کمک می‌کند.

هنگامی که این رمزارز در سال ۲۰۲۰ راه اندازی شد، قیمت سولانا از ۰/۷۷ دلار شروع شد و تا ۵ ژوئیه ۲۰۲۳، با قیمت حدودی ۱۸/۸۰ دلار معامله شده و ۲۳۴۱ درصد افزایش را تجربه کرده است.

۱۰. لایت کوین (LTC)

ارزش بازار: ۷/۵ میلیارد دلار

لایت کوین یکی از آلت‌کوین‌های اصلی است که برای بهبود بسیاری از کاستی‌های بیت‌کوین، مانند سرعت پایین پردازش تراکنش‌ها و انحصارات استخراج، طراحی شده است. لایت کوین برای استفاده در تراکنش‌های روزمره ساخته شده، در حالی که بیت کوین بیشتر به یک «‌ذخیره ارزش» تبدیل شده است.

لایت کوین تفاوت‌های قابل توجهی با بیت کوین دارد. علاوه بر سرعت پردازش، مسئله تامین نیز وجود دارد. در حالی که بیت کوین با حداکثر عرضه ۲۱ میلیون کوین محدودیت عرضه دارد، سقف لایت کوین ۸۴ میلیون کوین است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا