اخبار بین الملل

همکاری روسیه و امارات برای گسترش سیستم پرداخت با روبل دیجیتال

بانک روسیه اعلام کرد که یک سیستم پرداخت مشترک با امارات متحده عربی با استفاده از روبل دیجیتال ایجاد می‌کند.

 

بانک روسیه اعلام کرد که یک سیستم پرداخت مشترک با امارات متحده عربی با استفاده از روبل دیجیتال ایجاد می‌کند. الگا اسکورو بوگاووا، معاون اول بانک روسیه، اظهار داشت که این سیستم به افراد و مشاغل به طور یکسان خدمات رسانی می‌کند و توسعه این پروژه یک سال طول می‌کشد. 

روسیه قصد دارد اولین گام‌ها برای بین‌المللی کردن ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) یعنی روبل دیجیتال را بردارد. از طرفی بانک روسیه اعلام کرد که با امارات متحده عربی برای توسعه یک سیستم پرداخت سریع دیجیتال مبتنی بر روبل همکاری می‌کند. 

معاون اول فرماندار در فینو پولیس، انجمنی متشکل از بانک و رهبران صنعت آی‌تی برای استفاده از فناوری دیجیتال در امور مالی، اولین اعلامیه این پروژه را منتشر کرد.

علاوه بر این Skorobogatoba تخمین زده است که پلتفرم پرداخت پس از حل مشکل شناسایی کاربران در سیستم می‌تواند در یک سال به طور کامل تکمیل شود.

این اعلامیه نشان می‌دهد که به قابلیت‌های روبل دیجیتال اعتماد دارند، هر چند هر روز در مسیر آزمایش هستند. الویرا نابیولینا، رئیس بانک روسیه، در فینوپولیس، اعلام کرد که این پروژه همچنان طبق برنامه پیش می‌رود و تاکید کرد که سال آینده گسترش پیدا می‌کند. در واقع، سال جدید شرکای جدیدی به پروژه اضافه می‌شوند.

نابیولینا در پایان گفت: «بانک مرکزی برای فناوری عملیات بین‌المللی با روبل دیجیتال آماده است اما آمادگی شرکا نیز بسیار اهمیت دارد.»

این بازی به کجا ختم می‌شود؟

اعلام توسعه این سیستم پرداخت مشترک زمانی اتفاق افتاد که جهان غرب به امارات متحده عربی برای توقف صادرات به روسیه در بحبوحه جنگ روسیه و اوکراین فشار می‌آورد. با این حال امارات متحده عربی در برابر این فشارها سر خم نکرده است و تنها طبق تحریم‌های وضع شده توسط سازمان ملل متحد پیش می‌رود.

با این وجود تحریم‌های یک جانبه به شدت روی قابلیت‌های معاملاتی افراد و شرکت‌هایی که با روسیه مشارکت دارند تاثیر می‌گذارد. جیمز اوبراین، رئیس دفتر هماهنگی تحریم‌های ایالات متحده، در ماه مارس اظهار داشت که این نهادها «رولت روسی بازی می‌کنند.»

دولت روسیه از سال گذشته استفاده از روبل دیجیتال برای پرداخت‌های بین‌المللی را در نظر گرفته است. این اتفاق زمانی افتاد که آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته بازار مالی در دومای دولتی اظهار داشت که استفاده از CBDC برای تسویه حساب‌ها تاثیر زیادی روی کنترل ایالات متحده بر سیستم مالی جهانی می‌گذارد. اخیراً بانک روسیه فرایندهای یک سیستم تسویه حساب چند ملیتی مبتنی بر CBDC را نیز اعلام کرد.

امارات متحده عربی بزرگترین شریک تجاری روسیه در خلیج فارس است و روابط تجاری آن در سال ۲۰۲۲ به ۹ میلیارد دلار رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا