اخبار بلاک‌چین

کیف پول لجر سرویس لجر ریکاور را برای بهبود امنیت کاربران راه‌اندازی کرد

لجر ریکاور؛ سرویس مبتنی بر فضای ابری برای تقویت امنیت کاربران

 

لجر، غول کیف پول‌های سخت‌افزاری، با انتشار یک سرویس جدید به نام «لجر ریکاور» گام مهمی در جهت تقویت و بهبود امنیت امنیت کاربران کریپتو برداشته است. 

لجر راه‌اندازی این ابزار نوآورانه را در وبسایت خود اعلام کرد. این سرویس به کاربران امکان می‌دهد کلید‌های خصوصی خود را بازیابی کنند؛ کلید‌هایی که برای دسترسی به ارزهای دیجیتال داخل کیف پول ضروری هستند. سرویس لجر ریکاور لایه امنیتی قوی را به کیف پول‌های لجر اضافه می‌کند.

برای اطمینان از امنیت بالا، لجر یک فرآیند رمزگذاری پیچیده برای بازیابی کلیدهای خصوصی پیاده کرده است. کاربران از عبارت بازیابی مخفی خود (Secret Recovery Phrase یا SRP) بکاپ می‌گیرند که یک لیست منحصر به فرد از ۲۴ کلمه است و برای بازیابی کلید‌های خصوصی استفاده می‌شود. سپس این SRP رمزگذاری می‌شود و داده رمزگذاری شده به سه قسمت تقسیم می‌شود. 

این قسمت‌ها سپس از طریق کانال‌های رمزگذاری شده انتقال داده می‌شوند و توسط چندین شرکت مستقل شامل لجر، کوین‌کاور (CoinCover) و اسکروتک (EscrowTech) ذخیره می‌شوند. این رویکرد چندلایه‌ای اطمینان حاصل می‌کند که هیچ شرکتی به تنهایی به تمامی اطلاعات دسترسی ندارد و ریسک مختل شدن امنیت را کاهش می‌دهد. 

یک نکته جالب در مورد لجر ریکاور، فرآیند تأیید هویت است که لجر آن را از روند KYC (احراز هویت مشتری) تفکیک می‌کند. فرآیند تأیید هویت برای لجر ریکاور نیازمند ارائه سند دولتی معتبر توسط کاربران است. این فرآیند به طور قابل توجهی اطلاعات بسیار کمتری را نسبت به KYC درخواست و جمع‌آوری می‌کند. این رویکرد ساده‌تر به حفظ حریم شخصی و ناشناخته ماندن بسیاری از کاربران کریپتو احترام می‌گذارد. 

کاربران می‌توانند برای سرویس لجر ریکاور اشتراک تهیه کنند. برای انتخاب برنامه ماهانه با قیمت ۹/۹۹ دلار یا برنامه سالیانه با قیمت تقریباً ۱۲۰ دلار اقدام کنند. مشتریان سپس به خدمات امن بازیابی کلید خصوصی دسترسی پیدا می‌کنند تا در صورت از دست دادن کلید، از دارایی‌های خود محافظت کنند. اگر کاربر تأیید اشتراک خود را انجام ندهد، این سرویس متوقف می‌شود. 

لجر ریکاور در حال حاضر تنها برای افرادی که دارای گذرنامه یا کارت شناسایی ایالات متحده، کانادا، انگلیس و اتحادیه اروپا هستند در دسترس است. البته این شرکت برنامه‌هایی برای گسترش خدمات خود به سایر کشورها و پشتیبانی از انواع مختلفی از مدارک هویتی دارد تا دسترسی را برای افراد بیشتری فراهم کند.

از نظر سازگاری با کیف‌پول‌های سخت‌افزاری، لجر ریکاور فعلاً برای کیف‌پول لجر نانو ایکس طراحی شده است. البته لجر می‌خواهد در آینده این سرویس را برای Ledger Stax و Ledger Nano S Plus نیز فعال کند. 

لجر ریکاور چگونه کار می‌کند؟ 

لجر ریکاور یک فرآیند امن برای ایجاد و ذخیره یک نسخه پشتیبان از عبارت بازیابی مخفی (SRP) کیف پول شما است. این فرآیند از ۴ مرحله تشکیل شده و با مرحله تأیید هویت شروع می‌شود که در آن شما یک مدرک شناسایی معتبر و یک فیلم سلفی از خود ارائه می‌دهید تا هویت خود را تأیید کنید. 

پس از تأیید، دستگاه لجر شما عبارت بازیابی مخفی شما را رمزنگاری می‌کند و آن را به یک فرمت امن تبدیل می‌کند. این اطلاعات رمزنگاری شده سپس درون یک تراشه (تراشه Secure Element) به سه قطعه تقسیم می‌شود. اهمیت این نکته این است که لجر ریکاور هرگز با حالت خوانا و کامل عبارت بازیابی مخفی شما سر و کار ندارد و بنابراین امنیت آن حفظ می‌شود.

این قطعات از اطلاعات رمزگذاری شده به ماژول‌های امنیتی سخت‌افزاری (HSM) سه شرکت جداگانه، به نام‌های لجر، کوین‌کاور و اسکروتک ارسال می‌شوند. هر قطعه به تنهایی به عنوان اعداد تصادفی ظاهر می‌شود و بنابراین هر کدام به تنهایی بی‌ارزش و ناقص است. 

برای افزایش امنیت، هر قطعه با هویت تأیید شده‌ی شما از مرحله اول لینک می‌شود تا ضمانت شود که فقط شما می‌توانید به عنوان مالک مشروع، درخواست بازیابی پشتیبان را صادر کنید.

چگونه لجر ریکاور را راه‌اندازی کنیم؟ 

برای راه‌اندازی لجر ریکاور، ضروریست که فرآیند ساده زیر را دنبال کنید: 

گام اول: ایجاد حساب ورودی لجر بازیابی

ابتدا حساب ورودی لجر ریکاور خود را ایجاد کنید. در این مرحله باید آدرس ایمیل خود را وارد و یک رمز عبور امن تعیین کنید. این ورودی به شما دسترسی به سرویس لجر ریکاور را می‌دهد. 

گام دوم: افزودن اطلاعات پرداخت

بعد از ایجاد حساب، اطلاعات کارت پرداختی خود را اضافه کنید تا بتوانید به سرویس لجر ریکاور دسترسی پیدا کنید. 

گام سوم: تأیید هویت 

برای حفظ امنیت، از Onfido، یک سرویس خدماتی تأیید هویت، برای راهنمایی در فرآیند تأیید هویت خود استفاده کنید. این گام اهمیت حیاتی دارد تا تضمین شود که فقط افراد مجاز بتوانند از خدمت لجر بازیابی استفاده کنند.

گام چهارم: دستگاه لجر خود را متصل کنید

با تأیید هویت شما، دستگاه کیف پول لجر خود را به سرویس متصل می‌کنید. سپس کیف پول لجر شما نسخه پشتیبان عبارت بازیابی مخفی شما را ایجاد و به صورت امن ذخیره خواهد کرد، که اقدام امنیتی بسیار حیاتی برای دارایی‌های دیجیتال شماست. 

چگونه با لجر ریکاور، عبارت مخفی خود را بازیابی کنیم؟ 

برای این کار ابتدا باید با اطلاعاتی که پیش‌تر تنظیم کرده‌اید وارد حساب کاربری لجر ریکاور خود شوید. با دسترسی به این حساب می‌توانید فرآیند بازیابی را شروع کنید. 

بعد از ورود به حساب کاربری، دستگاه لجر خود را به سرویس وصل کرده و اطلاعات خود را تأیید کنید. این مرحله بسیار حیاتی است تا اطمینان حاصل شود که شما صاحب حقیقی دستگاه هستید و به فرآیند یک لایه اضافی امنیتی اضافه می‌کند.

برای افزایش امنیت، در طول فرآیند بازیابی شما باید هویت خود را دو بار تأیید کنید. Onfido و eID یا Electronic IDentification، سرویس‌های خدماتی تأیید هویت، شما را در این فرآیند هدایت می‌کنند. این تأیید هویت دوگانه نیز مرحله‌ای مهم برای محافظت در برابر دسترسی غیرمجاز است. 

بعد از تأیید موفق هویت شما، بکاپ رمزنگاری شده‌ی عبارت بازیابی مخفی شما بر روی دستگاه لجر بازسازی خواهد شد. این اقدام به شما امکان بازیابی دسترسی به کیف پول ارز دیجیتال را می‌دهد و همزمان امنیت را نیز چندبرابر می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا