اخبار بین المللاخبار صرافی ها

غول سرمایه گذاری سنگاپور Temasek سرمایه‌گذاری در صرافی‌های رمزارز را متوقف می‌کند

کاهش سرمایه ۲۷۵ میلیون دلاری تماسک در صرافی FTX

 

رئیس Temasek در مورد تجربه تلخ کاهش سرمایه ۲۷۵ میلیون دلاری خود در صرافی FTX صحبت کرد و اعلام کرد که سرمایه‌گذاری در صرافی‌های رمزارز را متوقف می‌کند.

روهیت سیپاهیمالانی، مدیر ارشد سرمایه‌گذاری، گفت که تماسک، صندوق سرمایه‌گذاری مستقل سنگاپور اعلام کرده است که در بحبوحه ابهامات نظارتی در بازار، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای سرمایه‌گذاری در مبادلات رمزارزی ندارند.

او در مصاحبه‌ای با CNBC در روز سه‌شنبه ۱۱ ژوئیه گفت: «ابهامات نظارتی زیادی در این محیط وجود دارد. من تصور می‌کنم که سرمایه‌گذاری و مبادله در میان این همه عدم اطمینان نظارتی برای ما دشوار است.»

تماسک برای مدت طولانی از سرمایه‌گذاری مستقیم روی ارزهای دیجیتالی خودداری کرده است. با این حال، یک رویکرد جایگزین برای حمایت از ارائه دهندگان خدمات در فضای کریپتو را پیش گرفته است. شرط بندی ۲۷۵ میلیون دلاری تماسک روی صرافی FTX پس از شکست این صرافی در سال گذشته در نوامبر ۲۰۲۲ موفقیت‌آمیز نبود.

بلافاصله پس از آن، صرافی FTX تصمیم گرفت کل سرمایه‌گذاری در صرافی را کاهش دهد. رئیس تماسک گفت که تا حد زیادی توسط سم بنکمن-فرید موسس FTX گمراه شدند. 

در اوایل سال جاری، Temasek برای افرادی که سرمایه‌گذاری در صرافی FTX را توصیه کردند، درخواست غرامت داد.

رویکرد تماسک در رابطه با قوانین نظارتی 

تماسک گفت که آنها هرگونه تلاش بیشتر برای سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو را متوقف کرده‌اند، چرا که محیط نظارتی هنوز آماده نشده است. ماه گذشته، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) دو تا از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال بایننس و کوین بیس را به دلیل فعالیت به عنوان صرافی‌های اوراق بهادار ثبت نشده متهم کرد.

اما تماسک قصد ندارد به طور کامل تسلیم شود و به ملاحظات آینده امیدوار است. سیپاهیملانی گفت: «اگر چارچوب نظارتی درست و فرصت سرمایه‌گذاری مناسبی دارید، می‌توانیم به همکاری فکر کنیم.»

وی افزود: «اما همانطور که گفتم، در این برهه از زمان، با توجه به شرایط فعلی، ما تمایلی به سرمایه‌گذاری در مبادلات نداریم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا